kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

05 juni 2014

Endelig litt kjøring igjen

I vår har det blitt alt for lite kjøring, men nå har aktiviteten tatt seg litt opp for min del. Og det er bra, nå er det snart løp både på Flittig og Haslemoen.
Fredrik og jeg på Lampeland



Fredrik og jeg (og 7 til) var med Becker'n på trening / kurs på Lampeland forrige søndag. Ganske annerledes enn kurset med Øystein og Pål Anders, både i terreng og opplegg.  Begge kursene var veldig lærerike, og utfylte hverandre på en fin måte.

Anders prøvde å lære oss noen teknikker som stammer fra trialkjøringa, med forsering av bratte bakker både opp og ned. Han er en god instruktør, og har mye fokus på detaljene i kjøreteknikken. Jeg må si jeg blir imponert over den kontrollen han har over både kropp og sykkel, men det er slett ikke enkelt å få det til selv. Jeg kommer selvsagt aldri til å kunne kopiere hans teknikk, men noen ting ble jeg bedre på jeg også. Det er ingen tvil om at det hjelper med instruksjon, og så  egentrening etterpå. Det er et par bakker på Lampelandbanen som er en minst like stor utfordring for psyken som for kjøreteknikken for min del. Da hjelper det med litt hjelp til å konsentrere seg om de rette tingene.

På mandag denne uka var vi i Øysteins løpye i flott sommervær. Tørt og fint, og veldig moro. Jeg tror aldri jeg har kjørt så bra i den løypa før. Det kom selvsagt av de fine forholdene, men jeg tror også vårens kurs har hjulpet meg til å bli en litt bedre fører.

På tirsdag var 3xBerg, 1xOtnes og 2xHørtvedt på Lampeland.
Og siden Christian og Christian var med, finnes det også fotobevis på livredd.info