kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

24 august 2014

Veldig god Kongsberginnsats på Jevnaker

NC 3 enduro på Jevnaker i går må kunne sies å være en suksess samme hvordan vi ser på det. Været var bra (til tross for varslet regn), jeg fikk det bra til, kjørere fra NMK Kongsberg gjorde det bra i alle klasser vi var med i, og løypa og resten av arrangementet var flott.
Starten går i Veteranklassen

Løypa på Jevnaker er veldig morsom og variert. Den er en miks av furoskog, sandbane, ekstremdel med hindre og en jernbanelinje (!) som skulle krysses flere ganger i ganske skarp vinkel.

Det var tungt i sanda på crossbanen
Jeg sleit på crossbanen med den djupe sanda. Der tapte jeg mye tid, og må trene mer på svinger i sand. Inne i skogen er det trangt, men dette ble ikke noe stort problem. Jernbaneskinnene var griseglatte, men med forsiktighet kom jeg over. Når vi begynte å kjøre hadde det akkurat sluttet å regne, så det var veldig glatt i skogen de første rundene.


For meg gikk det bra i starten og jeg lå første halve runden midt inne i feltet. Men jeg innså etterhvert at jeg ikke kunne holde den farta i 2 timer, så jeg kjørte til side for å drikke, og slapp forbi minst 20 stk som hadde ligget bak i kø. Deretter kjørte jeg videre i noe lavere tempo. Til min store glede traff jeg på Magne. Jeg husker ikke om han kjørte forbi meg eller omvendt den første gangen vi så hverandre, men vi vekslet på å ligge først med den andre rett etter gjennom hele løpet. Veldig moro at jeg nå har fått såpass tempo at jeg faktisk (nesten) holder følge med andre ute i løypa.
Magne  Edvardsen


For andre fra Kongsberg gikk det enda bedre.

Jan Erik Biringvad fikk sin første seier i  B2 og slo i samme slengen alle veteraner og damer (alle vi startet samtidig).  Vi gratulerer!
Jan Erik Biringvad (442) kom bra ut i starten var også først 2 timer seinere


I samme klasse (B2) kom Tom på 8., Nils på 12., Magnus Berg på 24. (og var veldig fornøyd med det!), Magnus Hoel på 30., Jørn Tore Wollesund på 36. og Pål Varala på 38. plass.

Magnus Hoel(?)
Tom var bare passe fornøyd. Han sleit på de 4 første rundene og ble veldig stiv i armene. Etter et raskt depotstopp med drikke og bensin gikk det bedre, og farta gikk opp og smilet kom på. Han var dog litt ukonsentrert og ble forbikjørt noen få meter før mål, og kom 2 sekunder etter nr 7. Akkurat det var litt surt.
Tom

I veteranklassen kom Jon Svartdal på 7 plass, Steinar Olsen på 9. jeg på 11. og Magne på 12.
Magnus Berg midt inne i klynga


I C kom Ole Håvard Hagen på 6. plass.
Steinar Olsen


Vi hadde dessverre ikke med noen i dameklassen. Der var det bare 2 deltagere denne gangen. Jeg håper ikke det er en trend som varer.

I løpet for de store gutta (Elite, junior elite og B1) var jo Becker'n en av favorittene. Det skulle vise seg at det ikke gikk slik. Anders sleit med veldig vond rygg og var ikke i form i det hele tatt. Men til tross for dette lå han på andreplass en stund. Han hadde også dagens nest beste rundtid. Etter hvert ble det problemer med både konsentrasjon og energi, og ryggen ble så vond at han bare måtte bryte.
Becker'n hadde nest beste rundetid, men måtte bryte


Med Øystein, derimot, gikk det bedre. Han liker seg bedre i andre typer løyper hvor det går fortere og han kan gasse mer. Men til tross for at det ikke var ei ideell løype for ham, kom han på 5 plass i eliteklassen.
Øystein foran Martin Hovin


I B1 var det hard kamp om plassene. Til slutt vant Lars Ole Granhaug med Tor Øyvind Leander på 4. plass. Brødrene Holmes lå nesten side om side i deler av løpet, i mål kom Robin på 6. plass mens Jean-David kom på 8.


Som vanlig:
alle bilder fra livredd, resultater på mylaps