kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

16 august 2013

Klar for Kongsberg Grand National

I morra kjøres Kongsberg Grand National, og vi har ca 120 påmeldte. Den siste uka har gått med til trening (mandag og tirsdag) og dugnad de andre dagene. Jeg har tatt to dager fri fra jobben for å arrangere.

Kvenna Racing Team stiller med 4 førere; Tom og Ruth, Even og meg. Fredrik kikker i postkassa hver dag, men mangler fortsatt deler til å montere sammen Suzukimotoren.

Ruth har senket sykkelen ganske mye, så nå rekker hun ned til bakken. Det betyr at hun kommer til å velte mindre enn tidligere, og dermed kjøre mye fortere. Jeg har som mål å holde følge med henne. Jeg greide det i fjor, men tviler på om jeg greier det i år.

Ny plast!
Jeg stiller i år med nyoppfrisket sykkel. Den har fått ny plast, ny gaffel og ny forgasser. Resultatet ser ut omtrent som en 2011 modell. Gaffelen er en KYB SSS fra Yamaha YZ250F. I denne har jeg installert Racetech Gold Valves. Resultatet ble ganske bra, men det er helt sikkert rom for forbedringer. Temaet "støtdempere og fjæring på endurosykkel" er noe man kan bruke måneder på å finne ut av.