kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

15 juni 2014

Becker'n suveren på Flittig.

I går kjørte vi breddecup 1 på Flittig. Dette løpet er første løp i en serie på 2, hvor vårt eget Kongsberg Grand National er andre løp. Det blir sammenlagt premiering for begge på Heistadmoen 13.9.

Anders Becker Johansen vant suverent, både i eliteklassen og i hele løpet.
Den eneste som var i nærheten var Ib Vegard K Andersen, en av Norges beste trialkjørere. Han kjører junior elite og vant den klassen.

Anders har akkurat passert Magnus


I breddeklassen under 40 år vant Tor Øyvind Leander mens Tom kom på 5 plass og Fredrik kom på 12. Magnus Berg kom rett etter Fredrik, jeg tror det ble 14 plass på Magnus.
Fredrik var godt fornøyd til tross for en stygg krasj i skauen.


I klassen 40-50 år tok brødrene Jean-David og Robin Holmes hhv tredje og første plass.
I klassen over 50 kom bestefedrene Steinar Olsen og jeg på tredje og fjerde plass.

Været var varmt og løypa var tung, men de fleste var blide.
Nora fyller vann for Tom


For min del var det nesten så det ikke var moro. Jeg ble veldig sliten så fort at jeg måtte stoppe mange ganger underveis for å hvile. Orket ingen ting. I analysen i bilen hjem kom Fredrik og jeg fram til at jeg hadde både spist og drukket for lite i dagene før, og at varmen dermed tok knekken på meg altfor tidlig.

I den tekniske kontrollen var det lydsjekk. Jeg var en av dem som ble noe overrasket over at sykkelen min ble målt over maksimumskravet. Jeg var ikke alene om å lide den skjebnen, men min bråkte visstnok mest. Det ble utstedt amnesti så alle fikk kjøre, men jeg har allerede demontert potta for ompakking. Om det samme skjer på Haslemoen til helga får jeg neppe lov til å starte.
Ruth sparker på plass noen løse deler for Magnus

Ruth har trøbbel med sykkelen, så hun stilte som depotslusk sammen med Nora og Anette. Dermed var vi godt hjulpet i depotet, og vann, bananer og bensin ble delt ut med rund hånd. Nora skaffet til og med fram en rosa paraply som jeg fikk låne til å skape meg litt skygge.
Rosa!


Resultatene har ikke kommet på mylaps enda, men 174 bilder finnes på livredd.

Metallolsen hadde med seg barnebarna som heiagjeng