kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

28 mai 2017

20 og 21 på prologen.

Magnus på 20, Anders ble 21 på prologen i Porto.
Endurocross løpet ble veldig forsinka og startet ca kl 23 for proklassen. Planen var at det skulle starte 2130. proklassen var selvsagt sist på programmet og de andre klassene tok lengre tid enn beregnet. Hestene var 6 minutter pluss to runder. I de lavere klassene betydde dette i praksis tre runder og 15-20 min pr heat.

Resultatene vet jeg ikke, men ingen av våre kom til finalen som vel var topp 16. Magnus kjørte veldig bra, jeg trodde han ville få en finaleplass. Han har mye erfaring med superenduro, også på VM nivå i juniorklassen. Anders følte seg usikker i løypa til å begynne med og plundret en del på førsterunden. Men det gikk bedre etter hvert og han kjørte seg opp i feltet.
Endurocrossbanen ble glattere og glattere etter som tida gikk. Det var selvsagt en vannkraft og det vannet ble dratt utover og gjorde banen sølete. Etter hvert begynte det også å regne.

Deretter var det bytte av bakdekk og småfiks. Vi begynte med det etter midnatt. Vi var på hotellet litt over 2 i natt. Nå er det opp igjen og ut i depotet. Førermøte 1030, start 11. Begge guttene er rimelig fornøyd så langt og ser fram til inntil 6 timer i skogen.
Hvis det er tørt er det tre runder, hvis regn er det to. Det regna litt i går, men jeg vet ikke om det er nok til å gå ned til to. Det er også meldt regn i dag, men nå kl halv åtte er det grått, tåkete, men opphold. Vi får se. De har seks timer å gjøre det på.

Nå får jeg vekke Siri.