kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

09 august 2017

Tiurleiken til helga

Til helga er det Tiurleiken, et breddeløp på Sørlandet. Det arrangeres av Kristiansand Enduro, men det er et stykke nord for Kristiansand.

Vi blir noen fra Kongsberg denne gangen også. Sjøl har jeg ikke vært med før, men de som har, sier det er et artig løp. Tom & Ruth + meg selv utgjør Kvenna Racings harde kjerne for tida, og vi stiller alle sammen. Becker'n stiller også, samt Leander, JT Wollesund, Svartdal og sikkert flere også.

Vi har noen nye deltagere: En hyggelig nyhet er at Pål Fadum har tatt skrittet opp i veteranklassen og skal kjøre sitt første 2.5t løp (tror jeg). Knut Pedersen (som debuterte som løpskjører på Battle of Vikings forrige helg) stiller i breddeklassen over 40. Roy André Eilertsen har byttet fra 17" slicks til knastedekk og skal kjøre enduroløp i C klassen (for første gang, kanskje?)

Det er hektiske forberedelser både her og der; Ruth har funnet ut at styrefestet hennes bør forbedres / byttes ut i all hast, Becker'n har akkurat kommet fra Sverige og må skru litt på lastebilen, Tom skal bytte dekk og justere sine RG3-modifiserte dempere, sag, styreposisjon osv for å fintune KTM 150'ns kjøreegenskaper. Sjøl stiller jeg med ferdigjustert Gasgas, det eneste jeg tenker å gjøre bortsett fra å smøre kjeden er å evt bytte framhjul dersom det viser seg å være veldig mye djup søle i banen. Jeg har på grønnstripe Mitas C19, men det blir fort glatt i søla. Da er det bedre med Bridgestonedekket jeg kjøpe til Gotland i fjor og brukte på Flittig hvor det jo ikke akkurat var så veldig tørt. Jeg tar med meg begge hjulene, så ser jeg på forholdene før jeg bestemmer meg.

Transponderen står til lading og jeg er klar :-)

Dette gleder jeg meg til. Håpet er å komme seg av gårde fredag formiddag og overnatte der nede.