kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

25 april 2018

NM til helga

Til helga er sommersesongens første enduroløp, og i år er det faktisk NM som er sesongpremièren. Litt originalt, men sånn er det. Det er sikkert mange som gjerne skulle ha kjørt litt mer uten pigg før de stiller i NM, men det er jo relativt likt for alle. Og alle er jo glade for at det blir arrangert NM, så da er det bare å møte opp.

Sjøl skal jeg ikke kjøre, men skal som vanlig være med Becker'n. Han er jo en av pall-kandidatene hvis alt går bra. Min oppgave er mangesidig, jeg håper å kunne bidra med så mye at han kan konsentrere seg om kjøring / service og jeg kan ta meg av det meste annet. Vi har jo hatt relativt god suksess med den oppskrifta tidligere, i 2015 fikk han sølv i NM. I 16 fungerte sykkelen dårlig, i 17 var det ikke NM.
Men i 18! Til helga skal det skje!
Det er mange gode førere på startstreken. Jeg er egentlig spent på å se hvordan "vår mann" ligger an i forhold til de andre, det er ei stund siden jeg så Anders konkurrere med Alexander Nyberg, Pål Anders, Ib Vegard, Marius Helmersen, Kjetil Gundersen og de andre.
Gundersen må vel finne seg i å være favoritt, bak der tror jeg det er ganske åpent.

Det er også mange raske juniorer, det er ingen automatikk i at Eliteførere slår juniorførere.

Jon Svartdal stiller som eneste Kongsbergmann i Veteran. det er mange gode også i den klassen, men Jon kan nok komme topp 5, eller kanskje til og med på pallen. Og det hadde vært stas!

Kongsbergførerne Magnus, Tom og Tor Øyvind stiller også i NM i eliteklassen mens Martin, Geir Ove og Pål stiller i breddeklassen sammen med Ole Martin Krohn.

Ruth stiller selvsagt i dameklassen og sikter vel mot pallen der?

Jeg håper å kunne hjelpe de andre litt også, men for meg er det Becker'n som er prioritert.

Vi ønsker alle lykke til. Mer info følger. jeg prøver å oppdatere bloggen fortløpende mens løpet går. Det blir trolig live timing, så det bør være mulig å følge med, også fra sofaen hjemme.