kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

13 mai 2018

lørdagens prolog

Klare for dyst
Nå er det allerede søndag. Siri har lagt seg, og det har begge kjørerne også.
Jeg har satt i gang opplasting av flere bilder, så nå begynner det å bli litt å bla i. Men det er forferdelig dårlig fart på nettet her på hotellet, så det går nok hele natta før bildene er ute.
Parc ferme

Kjøringa i dag gikk bra for Anders del, han var ganske fornøyd da han kom i mål. André, derimot var litt mer tvilende. Han syntes at trappene var bratte og at noen av hindrene var drøye. Men når han får litt tid på seg så tror jeg han finner ut at det var en flott opplevelse han også.
Løypa gikk som i fjor langs vannet et lite stykke, så inn i byen via trange, smale, bratte trapper. Jeg har ikke noen bilder derfra, bildene mine er fra innkjøringa til "bydelen" av prologen.
Anders på vei inn i bydelen

Resultater har jeg ikke sett, men ryktene sier at Anders ligger på 28 plass på startlista, med André på 34. Og det er bra, jeg tror det er 48 i Pro-klassen i år. Og den lista er ei ganske komplett liste over toppførerne i verden. I og med at dette er åpningsløpet i den nye World Enduro Super Series (WESS) så er de fleste med. Premiepotten i WESS er stor hører jeg.
André inn i bygatene

Vi fikk dog litt trøbbel når syklene skulle klargjøres til søndagens race. Andrés KTM var grei, der var det lite som hadde skjedd. Men Beta'n hadde fått seg en smell i framfelgen. Av med dekket, fram med den tunge hammeren. Bulker ble rettet og en skrutrekker ble tapet fast til gaffelbeskytteren for å ha som referanse. Hjulet ble spent opp i gaffelen. Så var det fram med eikenøkkel og rette etter beste evne. Det ble forbausende bra. Men vi klarte ikke å få dekket til å "poppe ut". Vi var innom bensinstasjon for å bruke trykkluft, men til ingen nytte. Enden på visa at Anders ringte til Felipe, en av sine portugisiske venner og fikk han til å ringe Luigi. Luigi er en eldre mann (som meg, kanskje?) en tusenkunstner innen MC-mekking. Han driver Luigi Moto, et verksted i bransjen. Luigi stilte altså på jobb kl 10 om kvelden for å hjelps oss. Ned med lastelemmen, av med hjulet og inn i verkstedet. Men fortsatt til ingen nytte. Det må være noe rart med det Bridgestonedekket. Så Anders får stramme til dekklåsen og håpe det beste. Det går sikkert bra.
Hele folket i arbeid

Når det gjelder morgendagens race så starter det kl 11. Det ser ikke ut til at Redbull dekker det, men det er jo helt merkelig i og med at de sente fra prologen i dag. Anders har startnr 34 på sykkelens, mens André har 15.