kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

21 oktober 2018

Snart Gotland

Det har dessverre blitt lite skriving på bloggen i det siste, overskuddet har ikke helt vært til stede. Vi kjørte jo klubbløp for to uker siden, jeg burde selvsagt laget et innlegg om det. Beklager det, kommer sterkere tilbake siden håper jeg.
 
GGN går til helga, Vi reiser herfra på onsdag. "Vi" er i denne sammenhengen Magne og meg i en bil, Ruth og Tom i en annen. Magne og jeg drar fra morgenen av. Vi har god tid og spiser lunch på veien og middag i Nynäshamn. Tom må jobbe litt før de drar, så de får 60 mil i Crafter uten noen særlig pause. Vi tar samme ferge onsdag kveld fra Nynäshamn om jeg har forstått det riktig. Så kommer Magnus, Nils, Eriksen og Meron også, men jeg tror de har ferge på torsdag. Becker'n kommer også, han skal kjøre eliteklassen. Så det er bra med folk fra NMK Kongsberg i år, som vanlig.

Nytt av året er at løpet går fredag eller lørdag, avhengig av klasse. Ruth (damer), Magne og jeg (Mosjon 50-59) kjører på fredag, starten går 1245. De andre utenom Becker'n (mosjon 30-39) starter lørdag morgen 0855 mens Becker'n (Elite) starter lørdag 1230.

Jeg føler meg klar, har brukt mesteparten av gårsdagen og i dag til å ordne sykkel, plukke fram det jeg skal ha med meg osv.

Planen før fredagsløpet er vel omtrent som følger: Ruth satser på å komme så langt fram som mulig i dameklassen. Det skal vel bety 5 runder og en ganske god tid om alt klaffer. Magne satser også på 5 runder, mens jeg må vel innse at det blir 4 runder i år også om det ikke skjer noe uhell. Vi har jo bra med mannskap i depotet så vi behøver ikke å gå av sykkelen engang.

På lørdag er rollene byttet om, Ruth, Magne og jeg er depotslusker mens mosjonistene kjører. Dvs jeg ser for meg at jeg kommer til å bli med Becker'n og rigge til depotet hans mens de andre kjører.
For Becker'ns del er det Wess som gjelder. Siden GGN nå er en del av WESS serien, kommer det et stort internasjonalt startfelt. Kjetil Gundersen stille selvsagt opp, han vant jo i fjor. André Wold Larsen er også med, jeg tror det er for første gang. Fra UK kommer Jarvis, Bolton, Walker og Nathan Watson. VIdere kommer Lettenbichler, Enöckl, Gomez osv. Becker'n får litt av et felt på bryne seg på. Mange av disse er ekstremkjører, men jeg tror ikke det betyr at de ikke kan kjøre fort på glatte Gotland.