kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

05 oktober 2008

Stor stas på Lierklassikern

Vi var tre stk fra Kvenna Racing som kjørte Lierklassikern på Heistadmoen.

Tom Hardangen (nr 34) debuterte med Evens Husqvarna 250. Dette var Toms første løp med MC, og han kom på 3. plass i klassen for veterancross.


















Even Kjørte DR-Z 400 i turklassen for sykler med hvite skilt. Mye tyder på at han var raskest i sin klasse, men det ble ikke offentliggjort noen resultatliste, dette var jo en turklasse. Å kjøre DR-Z i et såpass enkelt endurospor var veldig greit. På bildet av Tom (over) ser vi en annen deltager i turklasse, med Honda Africa Twin. Det var nok ikke fullt så greit, men han gjennomførte uten store problemer.












Sjøl begynte jeg med Monark 125, men avsluttet med RM125. Vi kjørte 2 heat a 20 og 30 minutter, med pause mellom. Monarken tok kvelden i første heat, så jeg måtte dytte den over mål for å bli plassert i første heat. Jeg tror kanskje jeg har smeltet hull i stempelet, den mistet ihvertfall all kompresjon. I pausa var jeg hjemme og hentet reservesykkelen, og kjørte andre heat med RM125. Ikke akkurat noen veteransykkel, men jeg fikk lov å delta allikevel. Snille arrangører, dette er jo ikke akkurat noe VM.
Vi kjørte samtidig alle 3, det var slik at sidevogner, veterancross og turklassen med hvite skilt kjørte sammen. Et veldig vellykket trekk fra arrangøren. Vi ble da noen fler ute i løypa samtidig og det er jo moro (det var ikke så mange i hver klasse). Alt i alt veldig moro, dette frister til gjentagelse!

Mer bilder på lps hjemmeside

Det er til og med et bilde av hele Kvenna racing!