kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

22 oktober 2011

2 uker til Gotland Grand National

Nå er det nøyaktig 2 uker til Gotland Grand National.
Dette omtales vanligvis som verdens største enduroløp når det gjelder antall deltagere.

Herfra reiser vi 5 stykker:

Anders Becker Johansen stiller i Juniorklassen. Dette er klassen for de virkelig raske, og her er det 158 deltagere.

Tom Hardangen, Kristian Eriksen og Nils Nedberg kjører i mosjonistklassen under 30 år. I denne klassen er det påmeldt 411 deltagere.

Jeg selv skal prøve meg i mosjonistklassen over 50 år. Min klasse har 273 deltagere.

Alle klasser kjører tre timer. For min egen del virker det nokså umulig å kjøre i 3 timer, men jeg får prøve, så får vi se hvor lenge det går.

Det finnes timevis med videoer på youtube. Her er et par som er tatt med hjelmkamera og gir et ganske godt inntrykk av hvordan det kan være (om man er god til å kjøre)