kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

21 oktober 2012

To uker til Gotland Grand National

Torsdag 1.11 reiser vi til Gotland for å være med på Gotland Grand National på lørdag 3.11.
I år er det maks antall påmeldte, jeg tror de satte grensa på 2500 startende.
Det er også Nordisk mesteskap, det er kanskje noe av grunnen  til at interessen er litt større i år enn i fjor.
Fra Kvenna Racing reiser Tom og jeg, mens vi totalt er 7 påmeldte fra NMK Kongsberg. Slett ikke værst.

Tom, Nils Nedberg og Kristian Eriksen starter i mosjonistklassen under 30 år. I denne klassen er det 434 deltagere.

Øystein Kjørstad skal kjøre mosjonistklassen 39-39 år. Der er det påmeldt 546 deltagere.

Peer Bakke og Robert Palm skal kjøre den største klassen, som er mosjonistklassen under 40-49 år. Der er det  sammen med 621 førere.

Jeg stiller i mosjonistklassen 50-65 år sammen med 284 andre.

Det blir omtrent samme opplegg som i fjor. Tom, Peer, Robert og jeg kjører buss fra Tusenfryd tidlig torsdag morgen sammen med en ganske stor og veldig artig gjeng.
Øystein kjører fly for å rekke det innimellom jobb og andre forpliktelser, mens Nils og Kristian kjører Opel som i fjor.

Jeg gleder meg, målet for i år er å klare 4 runder. Hvor realistisk dette er, vet jeg dog ikke. Det er selvsagt avhengig av mange ting, ikke minst føret slik at jeg ikke blir sittende fast i gjørma i lange tider. Dessuten er jeg avhengig av å holde meg unna stygge krasj, noe som ikke alltid er like enkelt. I fjor hektet jeg sammen med en som kjørte forbi meg og slo meg ganske bra. Dette skjedde etter bare noen få km, men jeg klarte 3 runder allikevel. Jeg var egentlig ganske overrasket over at jeg klarte såpass, på forhånd hadde jeg trodd at det ville være mer enn nok med 2. Jeg er neppe i noe vesentlig bedre form i år, men kjører kanskje litt fortere, og dessuten vet jeg litt mer om hva GGN er for noe.

De andre kommer sikkert til å kjøre fortere enn meg (som vanlig) men på GGN er det mange mosjonister av alle typer, så jeg regner med at jeg ikke kommer sist i min klasse. I fjor hadde jeg ca 200 etter meg på resultatlista (uavhengig av klasse). I år er det 285 startende i min klasse, så resultatmålet får være å bli blant de 250 beste :-)