kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

03 mai 2013

På plass på Karmøy

Turen over Haukelifjell gikk greit. Ganske mye vind og snøføyke over fjellet, men ingen problemer for meg. En time tidligere hadde det vært ganske mye værre i følge Kristian og Nils (de dro over litt tidligere). Jeg møtte Becker'n og Holmes på Haukeliseter og vi spiste rømmegrøt og spekemat. Akkurat den stoppen på Haukeliseter er en tradisjon jeg prøver å gjennomføre hver gange jeg drar forbi der.


Over Haukelfjell
Jeg bruke et par timer på banen i kveld med innsjekk,teknisk kontroll og studie av løypa. Den er ikke ulik den som vi kjørte for to år siden, men det er mye mer vann denne gangen. Det har tydeligvis regnet mye her i det siste. Løypa er 3.3km og går delvis på crossbane og delvis i terreng med fjell, myr, og søle.

Det er 3 steder med alternativt spor, og jeg velger nok det enkleste sporet i minst to av de tre. To av dem er oppbygde ekstremfelt med stokker og dekk, mens det tredje er en bratt oppkjøring, der Even datt ned for to år siden. Den ene jeg vurderer å kjøre er den enkleste ekstremdelen.

Plenty vann løypa

Søle, røtter og annet snask

Torkjell og Ivar studerer løypa