kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

18 august 2013

Becker'n vant!

Anders Becker Johansen vant eliteklassen i Kongsberg Grand National, og hadde også beste rundetid. Dette til tross for at han kjørte med punktert bakhjul den siste timen. Dette lover godt for fortsettelsen av sesongen.
En annen av de lokale favorittene, Øystein Kjørstad, krasja i første runde, og måtte bryte.

Fornøyd elitevinner

Totalvinner ble junioren Christian Rønn Illidi. Vi gratulerer begge!
Vandrepatronhylsa ble med
Christian til Bjørkelangen.


Tom ble nr 7 i B2. Det er bra. Han var ordentlig sliten når han kom i mål. Med 5. plass på Bjørkelangen og 7. plass i KGN viser Tom at han er etablert godt innenfor topp 10 i B2. Dette bør bety at han får et B1 startnummer neste sesong så vidt jeg kan forstå.
Tom hviler ut sammen med
Mardon Moi, vinner av B1

Meg sjøl
Ruth fikk kjørt bare 2 runder

Ruth kjørte bra, men noen velt ble det allikevel. Etter hvert viste det seg at eksosanlegget lå helt innat kjøleslangen. Hun ble litt redd for å lide samme skjebne som Becker'n på Bjørkelangen, så hun ga seg etter to runder.

Jeg følte meg ikke bra, var riktig så uggen de første rundene. Det er mulig det ble litt vel mye dugnad på forhånd. Etter en banan og daff cola i depotet hjalp det litt, så de to siste rundene var ganske morsomme.

Teamet var godt representert i depotet også. Vi hadde hjelp av  Siri, Tor Ove, Anette, Vebjørn, Tonje og Nora. Sonja og Brage stilte også opp.

Resultatmessig gikk det slik:
B2: Tom nr 7, Even på 32. Det var totalt 41 i klassen.
Jeg kom på 12. (av 13) i veteran.
Ruth kom på 3. i dameklassen.
Totalt (uansett klasse) kom Beckern på 2, Tom på 31,  Even på 73, jeg på 86 og Ruth på 90 (av 95).
Alle resultater ligger på mylaps

Alle bilder er hentet fra Livredd.info. Der ligger det flere hundre flotte bilder.

Kvenna Racing Team, (også kalt Klanen)

Even, Brage og Siri etter løpet.

Even
Beckern mista nummerskiltet i en krasj