kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

13 juli 2014

Det går litt framover med verkstedet

Jeg har satt inn en garasjeport i enden og byttet ut døra på langveggen. Det betyr at verkstedet nå kan låses for første gang siden jeg ble født. Det gjør det litt mer aktuelt å sette fra seg ting der.

Jeg har også begynt å forberede reparasjonen av taket. Det er ca 72 m2 på hver side, så det er litt å ta seg til. Jeg er usikker på om jeg rekker å ta begge sidene av taket i sommer, så baksida må kanskje stå til neste år. Derfor har jeg slengt en presenning over der det lekker mest.
Rød port og stillas

På forsida av huset har jeg satt opp et stillas etter klassisk metode. Siden jeg ikke vet hvor lang tid det kommer til å ta, fant jeg ut at et plassbygd stillas i tre fort blir billigere enn å leie et. Riktignok er det materialer for 3000kr, men jeg tror det lønner seg.