kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

22 februar 2015

Ikke helt fornøyd med egen innsats

Jeg tror overskriften kan gjelde for både Tom og meg sjøl etter Vintersliter'n 2015. Begge syntes det var tungt og vanskelig i snøen på Haslemoen. Tom kom på 7. plass i B1 og var sist av de som fullførte i den klassen.
Jeg kom på åttendeplass etter Magne i veteranklassen. Ikke helt uvanlig at Magne er rett foran meg på lista, men denne gangen tok han meg igjen med en hel runde. Det hadde jeg håpet å unngå, men når jeg så hvor sakte det gikk med meg og hvor mye jeg tryna, innså jeg etterhvert at det var slik det ville gå. Magne kjørte veldig jevnt og bra, alle hans runder var raskere enn min beste. En liten trøst var at det ikke var bare meg som plundret, jeg hadde også denne gangen folk i veteranklassen bak meg. På siste runde tok jeg igjen Bjarne Jansen fra Borg. Jeg la ikke merke til hvor jeg passerte, men han må ha hatt problemer av noe slag. De siste par kilometerne så jeg ham bak meg og jeg slo ham faktisk med 5 sekunder.
Morgenstemning på Haslemoen; Magnes nye KTM bak min gamle Gasgas. I bakgrunnen Toms Vw T4 bobil. Foto: Magne Edvardsen


Men andre var mer fornøyd; Robin Holmes kom på tredje i B1. Lars Engehaugen vant eliteklassen med André Wold Larsen på andreplass. Jon Svartdal kom på tredje i veteranklassen og var veldig fornøyd med det. Tom Arne Wollesund kom på femte og fikk også denne gang pokal. Jo Inge Bommen kom på 20. plass i B2.

Det var en del av de påmeldte Kongsbergkjørerne som ikke startet. Både Ulrik og Jørn Tore Wollesund var syke / skadet og Biringvad så vi heller ikke noe til. Jean-David Holmes hadde hatt influensa hele uka, men var på plass som tilskuer og hjelpemann for Robin.
Jon Erik Wollesund måtte bryte etter en krasj så han fikk DNF i sitt første løp i veteranklassen.

Alle resultatene finnes på mylaps