kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

01 januar 2016

Godt nyttår!

Og takk for det gamle...
Det gamle ble avsluttet med Hjulemoro i Flittig. Asbjørn Sletholt & Co er som alltid fulle av ideer og løypa var som vanlig ulik det vi har kjørt før. Hver gang det er løp i Flittig er løypa lagt om. Det er jo selvsagt mye av de samme stedene, men i andre kombinasjoner.

Nå tredje juledag var føret fint, kulda ikke avskrekkende og alt i alt hadde vi en fin dag i skogen. Det var en del søle, men å kjøre i skogen nesten uten snø og med piggdekk er moro, man finner feste nesten over alt. Ergo føler man seg ganske flink, det blir lite dytting og plundring.

Men på Flittig er det alltid slitsomt, terrenget er ikke noe hvilehjem som det sto i innbydelsen. Jeg måtte som vanlig ta noen pauser. Siden dette ikke var et løp, var det lagt opp til at deltagerne kunne ta pause og spise hjulegrøt(!). Jeg benyttet meg av dette tilbudet. Kjørte 2 runder, spiste grøt og kjørte så to runder igjen. Slitsomt og moro. Andre benyttet seg ikke av grøten, og rakk både 8 og 10 runder.

Når jeg kom i mål etter min siste runde, hadde tidtageren og målflaggeren gått hjem. Ihvertfall var det ingen som flagget :-) Jeg kjørte i depotet og var fornøyd. Men på Mylaps ser jeg at jeg fikk bare 3 runder. Men det er jo ikke så farlig.

Vi var ganske mange fra Kongsberg: Jo Inge Bommen, Nils Nedberg, Kjetil Kvilhaug, Pål Varala, Jon Svartdal, Bo André Aunan, Ole Fjæstad, Magne Edvardsen, Simen Lia og meg.

På veien hjem ble det burger i Siljan. Jeg tror alle synes det var en fin dag.