kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

19 oktober 2015

Klare for Gotland


På onsdag reiser Magne og jeg til verdens største enduroløp, Gotland Grand National.

Magne er spent førstereisgutt, jeg er den erfarne :-)  Vi kjører bilen min og gleder oss stort til turen. Mitt mål for i år er å kjøre 4 runder (som jeg har gjort de to siste årene) og helst litt fortere enn i fjor.
I år er det 426 påmeldte i klassen for mosjonister over 50 år, så det er noen fler enn tidligere. Vi starter kl 0900 på lørdag, sammen med mosjonister under 30 år.
Nils og Kristian starter i den klassen, sammen med 445 andre. Ergo er vi godt over 800 på start kl 0900, det blir trangt inn i første svingen. Som vanlig. Det gjelder å passe på og unngå krasj de første minuttene.

Det er 51 påmeldte nordmenn med Even Heibye og 2x Gundersen på topp. Det er 4 norske damer påmeldt. Katrine Rye-Holmboe kjører damenes eliteklasse, de andre kjører damer mosjon.

Siden vi drar på onsdag har vi god tid. Torsdagen blir nok brukt til å vise Magne litt rundt i løypa og depotet, handling i Visby og generell ferietilværelse.

Nils og Kristian reiser på torsdag, så på fredag blir det innsjekk, løypestudier og felles middag til slutt.