kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

25 oktober 2015

På vei hjem igjen

Vi hadde fergebilett til I morgen kl 0730, men hadde jo egentlig ingen spesielle grunner til å bruke søndagen på Gotland. Derfor sto vi opp kl 4 I dag morges og kjørte ned på kaia for å stille oss I stand by køen. Og vi fikk plass! Dermed kommer vi oss hjem I løpet av dagen.

Resultatene viser at de fleste kjørte fortere I år enn tidligere. Nils satte ny pers med 5 runder på 3t 1 min, men kom på 126 plass. I fjor kjørte Tom på 3 t 10min (ca) og kom på 57 plass om jeg husker riktig. Eriksen kjørte på ca samme tid I år som Tom gjorde i fjor og kom på 186 plass.

Altså gikk det ganske mye fortere I år. Også I vår klasse 50+ var det samme tendens med forbausende mange som kjørte 6 runder. Jeg kjørte litt fortere enn I fjor, men kom mye lenger ned på lista enn da.
Magne kom på 227 plass, jeg på 328.

Søkbare komplette resultater på 

http://gotland-grand-national.r.mikatiming.de/2015/index.php?theme=default

I år var det veldig tørt. Det støvet bra på startsletta og enkelte andre steder. Noen steder det pleier å være glatt på kalkfjellet støvet det I år.
Selv hesteskoen var nesten tørr fram til siste runde. Da bandet de om slik at alle måtte kjøre gjennom vanndammen til venstre. Ergo fikk alle minst en tur gjennom djup søle og en del benyttet anledningen til et bad. 
Allhaga myr er et annet sted det pleier å være bløtt og vanskelig. I år ble det noe søle og spor der, men ikke I nærheten av det det pleier. Jeg så kun en som hadde kjørt seg fast der. Andre år står det sykkel på sykkel fast I myra.

Nr 2 i køen kl 4 I natt Foto:Magne
Fornøyd sjåfør i stand-by bilettluka med visakortet klart. Foto:Magne
Uvanlig lite søle I år.