kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

01 juni 2017

Inn i Tyskland

Lunch i Breitgau sør for Freiburg. Gemüse mit Frikadelle. Vi måtte ut med bortimot 30€ for det siste strekket i Frankrike,  men herfra og hjem er det bompengefritt. Det er faktisk litt godt å komme til Tyskland, det føles som vi er nesten hjemme nå. Riktignok sier GPS'n 1263km til Hirtshals, men det er jo like oppi veien her. Siri tar en tørn bak rattet og jeg slapper av.
Vi har aldri vært i denne delen av Tyskland før, artig å utvide horisonten litt. Vi forstår såpass tysk at det er mulig å føre en veldig enkel samtale med folk, det gjør det hele litt greiere.

Jeg har meldt meg på sesongens første klubbløp i cross på tirsdag. Der sikter jeg mot en sikker sisteplass i klassen, jeg har jo ikke kjørt en meter cross i år. Håper det er et treningspass først, så jeg kan få noen minutter før vi går på startgrinda. Må jo i det minste stramme opp kompresjonsdemping foran og bak. Bak er det greit, der har jeg notater fra i fjor. Foran er det verre, gaffelen er ganske mye ombygd i forhold til i fjor. Mykere...

Oi! Kø på autobahn. Vi tar en omvei. Tror det er ei ulykke, vi ble først forbikjørt av ambulanse, så kom den tilbake...

Tysk småby,  vi kjører omvei