kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

19 september 2017

Snart Kongsberg Grand National

Det har vært stille på bloggen helt siden Tiurleiken, overskuddet til bloggskriving har ikke helt vært tilstede.
Vi kjørte jo også NC3 på Jevnaker 9.9, og der kom jeg rett og slett helt sist i veteranklassen, og hadde bare en bak meg i hele løpet. vel, vel. Jeg syntes egentlig det gikk ganske bra, jeg, men jeg forsto jo at det gikk for sakte. Men moro var det lell.

Men på lørdag er det KGN. Vi er i rute, og skal ha dugnader hver dag resten av uka. Onsdag blir det vel bare på kvelden, mens på torsdag og fredag kan det nok hende vi må jobbe litt i normal arbeidstid også.

Jeg tror kanskje det blir deltagerrekord i år, det er akkurat nå 95 påmeldte, og jeg vet fortsatt om mange som har tenkt å komme, men som ikke har fått rota seg til å trykke på knappen.
Jeg tror vi kan bli bortimot 100 stykker i hovedløpet og 120-130 totalt med smått og stort. Vi får se.

I år er har vi tenkt litt taktisk / økonomisk og prøvd å legge om løypa litt for å redusere behovet for opprydning etterpå. Det er et nytt parti i skogen, og litt mindre på gras og vei ved Grønvad. Men ellers er det mye av det samme, og like lettkjørt og nybegynnervennlig som det pleier.
Apropos nybegynnere så er det veldig få påmeldte i C klassen så langt. Vi pleier jo å ha ca 15-20, nå er det 5. Men erfaringa tilsier at det kommer mange som ikke melder seg på på forhånd.

Jeg sitter her nå utover kvelden og redigerer programmet til Kongsberg Grand National. Jeg tror det må bli 28 eller kanskje til og med 32 sider denne gangen, noe som også er ny rekord. Det skyldes alle våre gode sponsorer som bidrar med annonser. Det kan se ut som om det blir annonser for 13 ulike firmaer, noe vi er veldig takknemlige for.

Hvis du ikke har meldt deg på enda, gjør det nå! Det er bedre for alle (sekretariatet, speaker, publikum osv) dersom vi har mest mulig komplette lister før programmet går i trykken torsdag kveld.

Laagendalsposten har nå gjort en forhåndsomtale i nettavisa.