kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

18 mai 2019

Dag to

Dagen i dag gikk fint for begge våre helt fram til fartsetappe fem. Det er den siste, inne i Mende sentrum. Den kjøres alle tre dager. Der tryna Anders ganske bra, ig det tok lang tid før han kom seg videre. Jeg sto i depotet og venta på dem, og han var ganske skuffa når han kom inn hit til meg. Men André har greid seg bra i dag og ligger på 45 plass i dag. Sammenlagt etter to dager vet jeg ikke hvordan set ligger an.  Anders derimot, havna på 43 plass i dag og er nok skuffet over både tryning og plassering. Han var helt oppe på 27 plass på ei etappe før i dag, men marginene er små og en stopp koster mange plasseringer.

Sandra og jeg har gassa rundt med leiebilen i dag også, men i kveld reiser hun til Norge.  Hun er jo sametingsrepresentant, og skal være ei uke på sametinget.
Så i morra er jeg både sjåfør, navigatør og mekaniker. Heldigvis er det bare to sjekkpunkter, så det blir litt mindre stress. Jeg er dog litt engstelig for om jeg klarer å komme meg fort nok på plass på sjekkpunktene.
Men Sandra er selveste Frk. Kontroll, så hun har kontroll på alt. Også morgendagens gps koordinater. Nå har jeg fått linker til Google maps for sjekkpunktene, så dager det nok bra.

I morra starter de også i omvendt rekkefølge, så alle hobbykjørere, veteraner osv er først i løypa mens proffene kommer til slutt. Dermed kan guttene sove litt lenger enn til halv sju som har vært tidspunktet de to siste dagene.

Dette løpet går i et virkelig flott landskap. Virkelig verdt en tur bare for å se på denne delen av Frankrike.