kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

04 november 2013

Oppsummering av GGN


Det gikk bra på Gotland for de fleste av oss. Kristian Eriksen punkterte i første runde, men alle vi andre fra NMK Kongsberg kom til mål.

Klassevis

Tom gjorde et godt løp, han kom på 72. plass i klassen. Han var, som i fjor, beste nordmann i sin klasse. I år var det 431 deltagere som kom i mål i klassen mosjonister 16-29 år. Dette er rett og slett veldig bra. I samme klasse kom Nils Nedberg på 96 plass, 6 minutter etter Tom. Også bra!

Øystein kom i år på 20 plass i klassen mosjonister 30-39 år. I denne klassen var det 530 på resultatlista. Han var også beste nordmann i sin klasse. Imponerende!
I fjor var han også beste nordmann i klassen, da på 9.plass. I år hadde han litt trøbbel med sykkelen og kjørte mesteparten av løpet uten bakbrems.

Sjøl er jeg veldig fornøyd med å ha klart 4 runder, akkurat som jeg håpet på. Jeg ble ikke akkurat best i noe som helst, men kom på 243. plass i klassen over 50 år. I min klasse var det 311 som kom med på resultatlista.

Totalt gikk det slik:

Det var 2446 som kjørte minst en runde og fikk navnet på resultatlista.
Øystein kom  på 249. plass totalt
Tom kom på 590. plass
Nils kom på 741. plass
Jeg kom på 1929 plass av de 2446 som kom på lista. Jeg vet ikke hvor mange som starta, men det var ca 2700 påmeldte.

Andre kjente:

Vegard Hals fra Lier ble nr 139 i mosjonistklassen 30-39 år, 931 totalt.
Robin Holmes (Eiker Trial) ble imponerende nok nr 37 i mosjonistklassen 40-49 år og 216 totalt. Broren Jean-David brøyt etter en runde, og havnet dermed på 662. plass i samme klasse og 2378 totalt. Jeg vet ikke hvorfor han måtte bryte.

Det finnes allerede en del filmer på youtube. SvtPlay sendte 3 timer direkte på lørdagen, dette finner du her.
Den skarpøyde vil kunne se en som ligner veldig på Tom rundt 9 minutter og 9 sekunder ut i filmen.