kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

14 juni 2015

Fredrik på 3 plass på Våler


Våler

Classic Enduro på Våler var moro. Det var riktignok ikke bare 16 som stilte til start, men ideen om å ha både roadracing og enduro samtidig og i samme depot er jo super.

Fredrik har ikke kjørt Monarken på aldri så lenge, motoren har ligget under verkstedbenken siden 2008. Det eneste han har fått kjørt med den i år er noen hundre meter fram og tilbake her hjemme i gården for å teste den nye forgasseren.


Løpet gikk over 2 heat a 45 minutter. Det ble kjørt 3 ulike klasser; pre-74, pre-85 og pre-90.

I første heat kom han litt dårlig ut i starten og ble liggende blant de bakerste i feltet hele tida. Det førte til en 12. plass totalt og en 3. plass i pre-74 klassen. I andre heatet gikk det bedre. En god start og endte på 7. plass totalt og 2 plass i klassen.
Fredrik og Monark (Foto: Dan Lindkljølen)


Sammenlagt kom han på 3.plass i pre-74 klassen og 9.plass totalt.
Konklusjonen ble at dette var moro, og frister til gjentagelse.

Det var mange andre fra Kongsberg som var med, du finner dem alle i resultatene på mylaps.

 

Flittig

I løpet for moderne sykler på Flittig var det heller ikke så mange med, totalt 47. Her ble det også kjørt 3 klasser; under 39 år, 40-49 år og over 50 år.

Den yngste klassen ble naturlig nok dominert av elite og junior elitekjørere. Kevin Burud vant foran André Wold Larsen og Kai Andor Fahlstrøm.

I klassen for førtiåringer vant hjemmekjører Terje Berge foran Holmes-brødrene Robin og Jean-David. Jan Erik Biringvad kom på 4 plass, enda han ikke blir 40 før til jul.

I veteranklassen kom Steinar Olsen på tredje og jeg på sjetteplass. I fjor gikk jeg jo helt tom, og måtte ta lange pauser. Da kjørte jeg 4 runder, i år kjørte jeg 7. Løypa var riktignok ikke den samme, men sammenlignbar. Selv om det gikk bedre i år, mangler jeg mye på kondisen for å kunne kjøre 2.5 timer i ei såpass krevende løype. Også i år måtte jeg ta pauser, men ikke så mange og lange som i fjor. Kjøreteknisk går det greit, men pulsen blir for høy. Joggeskoene står i gangen og tråsykkelen står ute. Det må nok bli noe mer slitasje på begge disse før jeg klarer et tilsvarende løp uten å ta pauser.

 Jeg kom på 42.plass totalt og er fornøyd med det. Målet er nådd; jeg fullførte og kom ikke sist :-)

Resultatene er på mylaps

Neste helg er det norgescup på Haslemoen! Det er alltid moro å kjøre der.