kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

03 juli 2015

Solgt!

Jeg har gjort noe jeg sjelden gjør; jeg har solgt en motorsykkel.
Den eldste (1986) Fantic 50cc trialsykkelen har forlatt oss for å få et nytt hjem i Alta(!)
 
Dermed er et stykke Kvenna racinghistorie borte. Dette var den første "racing" maskinen vi kjøpte og den første som ikke var beregnet på asfaltbruk. Den ble innkjøpt for 5000kr når Even var 10 år, nå er han 32. Både Even, Nora og Fredrik har lært å kjøre MC på denne. Even kjørte trial med den inntil en mye mer moderne Fantic K-Roo 50 ble kjøpt inn et par år seinere. Også Nora kjørte sitt første trialløp med denne gamle.
I sikkert 10 år har den bare hengt oppunder låvetaket. Jeg hadde den på finn for noen år siden, uten noen respons. Siden har den ligget til salgs på kvenna.net.
Akk ja. Håper den får et nytt, bra liv der den kommer. Her i Kvenna hadde vi mye moro med den så lenge det varte.
 
Klar for sin siste reise i mitt eie. Nå går turen til Alta.