kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

11 oktober 2015

Lunner. Stein. Glatt. Men andre har suksess!

Siste runden i norgescupen gikk i går. På Lunner. Lunner har aldri vært, og vil neppe bli,min favorittbane. Men jeg kjører jo når det er løp. I går var det som det pleier, 2 timer i steinrøysa. Jeg har vært sjuk siden før klubbløpet, men nå er jeg så godt som frisk igjen så jeg håpet at kondisen holdt. Det gjorde den ikke.
Har du hørt at det er litt stein på Lunner?


Dagen begynte ikke så bra. Jeg hadde avtalt med Magne at jeg skulle hente ham kl halv sju. Alltid fint å kjøre sammen men noen og Magne er en hyggelig kar å dele bil med. Jeg forsov meg litt, så jeg starta bilen ca fem på halv. Men den var da merkelig tung på rattet? Og dessuten lyste ladelampa? Hm... En rask titt med lommelykt under panseret avslørte at multireima hadde ryki av. Ingen lading, ingen servo, ingen AC kompressor (ikke noe problem forsåvidt, men). Altså ingen Transporter til Lunner. Jeg ringte til Magne og sa at han bare måtte reise i sin egen bil (som det dessverre ikke er plass til to sykler i). Ikke har jeg noen ordentlig henger heller. Men Magne foreslo at jeg kunne ringe Jo Inge Bommen, han skulle også innover og pleide ikke å reise så tidlig som enkelte andre. Som sagt så gjort. Enden på visa var at Jo Inge henta meg hjemme ca kl sju, og vi dro av gårde.  Alltid fint å kjøre sammen men noen og Jo Inge er også en hyggelig kar å dele bil med :-)
Dagens redningsmann: Jo Inge hentet meg når bilen ikke gikk.
Dagens uheldigste: Jo Inge krasja stygt.




Vi var på plass i god tid og sjekket inn. Alt vel. På startstreken var det 2xWollesund, Magne, Steinar og meg (pluss noen som ikke var fra Kongsberg) i veteranklassen. I B2 var det Jørn Tore, Magnus og Jo Inge.

Starten gikk og det gikk som det pleier. Jeg fikk en ganske god start, men de andre reiste i løpet av den første kilometeren. Siden var det meg og noen andre etternølere der inne i skogen. Den nye sykkelen (nå med Rekluse) fungerte OK, men demperne (ihvertfall gaffelen) er litt for hard for slike forhold. Bakdemperen stilte jeg om litt etter hvert, så den ble bedre. Dessuten er det litt igjen til dysinga er helt perfekt, jeg må nok inn med ei litt magrere nål tenker jeg. Jeg opplevde det hele som ganske glatt, men er usikker på om det var meg, sykkelen eller føret som var årsaken.

Jeg så kjentfolk av og til jeg la spesielt merke til Tom Arne som stadig passerte i bra fart. Etter et par runder fikk jeg se Jo Inges sykkel stå mot et tre. Hjelmen hans lå ved siden av. Jaja tenkte jeg, det har vel stoppet opp og han har gått for å hente noe. På neste runde var sykkelen borte.


Når jeg kom i mål, var en av de første jeg fikk se akkurat Jo Inge. Han så ut til å ha det vondt. Og ganske riktig. Han hadde krasjet stygt og slått seg såpass at han bare måtte gi seg.
Men Tom Arne hadde suksess! Han tok sin første pallplass i veteranklassen og havnet på andreplass!
Jon Erik kom på sjette, Steinar på sjuende og jeg på åttende. I B2 gikk det bra for Jørn Tore, han holdt nesten følge med storebror og endte på en sjetteplass. Magnus kom på femtende og fikk sine første norgescuppoeng denne sesongen.
Suksess: Tom Arne kom på andre!

Vi pakket Jo Inges bil og dro hjem rett etter at starten i Elite og B1 gikk. Han måtte hjem for å pleie kroppen. Så jeg så ikke så mye av det løpet, annet enn at Øystein lå som nr 2 ut fra start. Han vant B1 for andre gang i år, og tok en suveren sammenlagtseier i norgescupen. Vi gratulerer!

Se alle bildene på livredd
Se Resultatene på mylaps
Suksess: Øystein vant både løpet og norgescupen!




Når det gjelder sammenlagtresultatene for oss andre er jeg ikke helt sikker, men antagelsen for oss i veteranklassen er at Tom Arne kom på fjerde plass, Magne på femte, jeg på sjuende og Steinar på åttende. Personlig er jeg veldig fornøyd med akkurat det, så langt opp på norgescuplistene har jeg aldri vært før.