kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

03 januar 2016

Litt julesløyd

Nå i ferien kan man jo bruke litt av fritida i verkstedet. Jeg lager av og til noen treleiker til barnebarna. Brage fikk en enkel lastebil på ettårsdagen. Den var ganske grov og røff, en ettåring har ikke så store krav til detaljer.
Brages lastebil

Nå er Brage snart tre, så til treårsdagen må det bli noe som er litt mer avansert.

Han har etter hvert fått seg en bra samling med biler og traktorer, så vi får se hva annet vi kan finne på. Til jul nå fikk han bare en liten snurrebass.
Passe stor for traktoreier på snart 2


Amanda, derimot, hadde ingen traktor. Hun ønsket seg veldig en traktor til jul. Så da måtte det jo bli sånn. Det er moro å være bestefar.
Traktor!

Sjøl ønsket jeg meg et nytt feste til hjelmlykta. I den gamle hjelmen skrudde jeg den bare fast med en gjennomgående bolt i skjermen. På Airohhjelmen passer ikke det så bra. Men der følger det derimot med et GoPro feste.Etter et par forsøk kom jeg fram til et ganske lavt, lett og kompakt opplegg i aluminium. Jeg tror det blir bra.
Goprobasert lampefeste