kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

24 oktober 2016

Så er det GGN igjen.

Onsdag morgen setter Magne og jeg oss i bilen og kjører til Nynäshamn. Vi er framme på Gotland litt over midnatt.
Torsdag kjører Nils og Eriksen i en bil og Magnus og Tom i en annen. Med andre ord er vi seks mann herfra som skal kjøre i år.
På fredag er det innsjekk, teknisk og studie av løypa.
Ifjor var det så tørt at det støva. Regner med at det ikke blir noe problem i år.
Prøver meg med ny type framdekk i år. Tom kjørte med Bridgestone M101 for to eller tre år siden, og var veldig begeistra. Ergo kjører både han og jeg med sånt dekk :-)
Bak er det som vanlig S12. Mousse i begge ender.
Ellers har det blitt et nytt par hjullager, kjede og framdrev og litt annet småpuss.

Ambisjonen for i år er som alltid å kjøre fortere enn før. Jeg har greid det fem ganger nå, men er redd det blir vanskelig i år siden det trolig er ganske mye tyngre i år enn på det tørre føret i fjor.

Magne kjørte jo fem runder allerede i debutsesongen i fjor, det har aldri jeg klart. Dermed regner jeg med at Magne drar fra meg fra start og blir borte. Jeg får håpe jeg klarer å holde unna slik at han ikke tar meg igjen med en runde.

Tom har jo vært borte fra enduroløp ei stund og har vært spent på hvordan det skal gå. Men han og Magnus kjørte "shakedown" på Jevnaker i går og Tom var meget fornøyd. Sykkel og kropp er klar for tre timer på kalkstein og i søle.

Nils og Magnus er jo veltrente og kjører en intern kamp hver gang de kjører løp. Hvem som vinner til helga er ganske åpent.

Eriksen er vi litt spent på. Han har trent lite i år og vært opptatt med andre ting. Han har jo også hatt sin dose med trøbbel på Gotland. Men kjenner jeg ham rett blir det fem runder i år. Nå har han jo en solid viertakt aus Osterreich så mekanikken holder nok. Hvis da kroppen funker og lufta holder seg inne i hjulene går det nok bra.