kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

23 desember 2019

Kan man ha for mange motorsykler?

Eller sagt på en annen måte; har jeg for mange motorsykler, tro?
Nå som jeg har fått igjen litt tro på framtida innen asfaltkjøring tenkte jeg som tidligere nevnt å frisere supermonoen litt. Motoren skal få litt nytt og jeg vil overhale støtdemperne i begge ender. Wilbers bakdemperen sender jeg til importøren, Sindre Mager. Men gaffelen tar jeg som vanlig sjøl. Det er en Paioli, bygget mens Paioli var deleid av Kayaba. Ergo er slitedeler som foringer og simringer kompatible med KYB har jeg latt meg fortelle. Men man trenger et spesialverktøy. Jeg har sett bilder i verkstedhandboka, så jeg hadde et visst begrep om hvordan det skulle se ut. Simringer og foringer hadde jeg på hylla i en Paioli-eske (trodde jeg). Så jeg sendte mail til tidligere Bimotaimportør Jon Oftedal for å spørre om han fortsatt hadde dette verktøyet til utlån. Det hadde han ikke, det var solgt. Så da var neste plan å evt lage et verktøy sjøl. Imens tenkte jeg å måle opp simringer og foringer, slik at jeg er forberedt til neste gang når KYB delen må kjøpes. Ergo tok jeg fram (den påfallende tunge) Paioli-esken. Men hva skuet minne øyne? Jo, et splitter nytt verktøysett for Paioli 43mm RSU gaffel! Så her er lykken bedre enn forstanden, evt hukommelsen. Så derfor spørsmålet i innledningen: Har jeg nå så mange sykler at jeg er iferd med å miste oversikten? Hmmm...
Paioli RSU43 verktøysett



Etiketter: ,