kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

07 oktober 2014

NC finale til helga

På lørdag går siste norgescuprunde for i år.
Det er påmeldt 17 stk fra NMK Kongsberg, men dessverre ikke så mange fra Kvenna Racing. 
Even skal jo ikke kjøre løp i år, Fredrik har akkurat kjøpt hus og har ikke tid og Ruth er opptatt med studier (100%) og jobb (70%).

En analyse av klubbens deltagere finner du på kongsbergenduro.no 

Når det gjelder våre egne muligheter, kan Tom både avansere og falle en del i sammendraget avhengig av lørdagens løp. Sammenlagt i B2 er det tett. Med full klaff kan Tom ende på en sjuendeplass eller kanskje enda bedre sammenlagt.

Becker'n er som vanlig blant favorittene i eliteklassen, men ligger 11 poeng bak Øystein (som er på femte i sammendraget). Med full klaff for Anders kan han ende omtrent likt med Øystein.

Det blir også artig å se hvordan Jan Erik Biringvad takler nervepresset som ledelsen gir. Jeg tror han takler det bra og tar hjem seieren sammenlagt.

Jeg ligger på 14.plass så langt og kan, med flaks, avansere et par plasser. Jeg kommer nok til å ha en fordel i og med at jeg har kjørt to runder så langt, noen av de andre har kjørt bare en. Jon og Magne har kjørt alle tre rundene, så dem har jeg ingen mulighet til å ta igjen med mindre Magne får en DNF og det håper jeg jo vi unngår alle sammen.

En annen ting som er litt spennende, er NMFs startnumre til neste år. før årets sesong var det "vanskelig" å rykke opp til B1. Når alle kjører sammen (som i KGN) ser vi jo tydelig at de beste i B2 er bedre enn de tregeste i B1, og at de beste i B1 er raskere enn de tregeste eliteførerne. Jeg mener at Tor Øyvind skal opp i eliteklassen sammen med Granbar, at Jan Erik og Tom skal kjøre B1.

Den som lever får se.