kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

06 juli 2015

Litt mer skruing

Den siste uka har jeg hatt oppe gaffelen på Gasgasen for å prøve å få den litt mykere. Jeg har aldri opplevd å bruke opp hele slaglengden i enduro, ergo får jeg mer fjæringsvei hvis gaffelen er mykere.

Jeg har jo satt inn RaceTech gold valves fra før, nå justerte jeg litt på midvalven. Dette er en shimstack som sitter under stempelet for returdemping, og som er med å bidrar til kompresjonsdemping. Med litt rduksjon av antall shims der tror jeg at det skal bli litt mykere. I morra skal jeg teste, så får vi se om jeg har redusert nok, eller om jeg må ta en runde til.

Ved hjelp av RaceTech suspension bible, google og noen spesiallagde verktøy i gran er dette en grei og lærerik jobb.

 
Bøker er bra å ha
Stempelet for returdemping (og midvalve).
Her ser vi også spesialverktøyet i gran.