kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

21 januar 2017

Flott dag på isen

Vi var en god gjeng på Elgsjø i dag. Folk fra Telemark, Vestfold og Buskerud. Ca 30 sykler i følge arrangøren Notodden Crossklubb.

Tom stilte med orange 150cc xc-w (w for woman?) sykkel. Nyhentet fra Mysen i går. Gratulerer med den!  Teknisk og praktisk er jo dette en direkte arvtager etter Husaberg 144, så jeg regner med at dette blir veldig bra.
Den Husabergen er det nå en annen Tom som har kjøpt, og han stilte selvsagt også, sammen med Robin med sin Honda 250F. 

Mattias og jeg var der og kjørte, mens Magne var der og tok bilder og spiste pølser. Været var flott og bålet var varmt inne på stranda. Løypa er lengre i år enn i fjor, ryktene sier ca 1800m, med andre ord nesten like lang som gamle Rudskogen. 

All ære til de som står for dette, det er en veldig morsom treningsform. Farten er til dels ganske god, alle vi med små motorer får ihvertfall brukt alle gearene i kassa. Robin klagde på at han gikk tom for turtall på høygear. Jeg gjorde ikke det, men jeg var oppe på høygear før svingen på den lengste sletta. 

De som virkelig kan handtere sine store firetaktere får igjen for det på en slik bane. Det er moro å se hvor fort de faktisk kjører. Jeg ble stadig forbikjørt av en kar med Ducatimerke på jakkeryggen og "Plassen" på sykkelen. Om jeg ikke tar helt feil har det noe med Plassen Racing team å gjøre. Og de har jo også tidligere vist at de kan kjøre motorsykkel :-) 

Alle foto: Magne Edvardsen 

Ikke noe å si på været eller oppmøtet

Tom med ny sykkel