kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

23 desember 2016

Julestri i Kvenna Mekaniske

Jeg har en ambisjon om å kjøre ribbetrim på Rudskogen tredje dag jul. Men sykkelen ser ikke helt klar ut enda. Nå er det lille julaften og Siri kommer snart hjem fra jobben. Da blir det nok andre typer juleforberedelser resten av kvelden.

Full av optimisme rev jeg sykkelen fra hverandre for et par uker siden. Fikk masse nye deler fra Tandberg MC, ebay.co.uk og Simplybearings.co.uk. Har også fått igjen nyoverhalt Reiger bakdemper fra MA suspension. Alt er klart, det er bare tida som mangler...

Har tatt av svingarm og link for smøring / overhaling (bytte et par lagre), gaffel og kroner (bytte styrelagre og olje på gaffel), stempel og sylinder (skal bytte stempel og justere squish).
Så er det bare å få det sammen igjen før tredjedag, da. Jaja, det er bra å ha trua.

Tidligere har jeg byttet styrelagrene.
I dag har jeg fått dreid ut forbrenningskammeret.
Jeg senket sylindren 0.7mm ved å bytte fra 1mm til 0.3 sylinderfotspakning. Da måtte jeg samtidig øke volumet over stempelet med ca 2cc for å ikke gå for høyt i kompresjon.
Det betyr at jeg kan sette inn det nye stempelet og sette sammen motoren igjen. Det som da gjenstår er mer monteringsarbeid som å bytte lagre i link og sette på fjæring og hjul.

Vi ønsker god jul til alle trofaste lesere! Sees forhåpentligvis på Rudskogen 27.12.
Dreiing av totaktertopp


For å få rett volum i forbrenningskammeret må man av med topp, dreie, på med topp, måle, av med topp, dreie osv...

Så godt som klar for ribbetrim :-)

Etiketter: ,