kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

16 oktober 2017

Full pakke på Haslemoen til helga

Helga 21-22 oktober er det løp på Haslemoen. Norgescup på lørdag og et sekstimersløp på søndag. Jeg stiller i begge, men ikke alene. Sekstimersløpet har ulike klasser, en for lag og en for enkeltpersoner. Tom har meldt på 3 lag fra NMK Kongsberg, men etter klubbløpet er det et par som ikke får kjørt (Becker'n har knekt ribbein og Nicolai Spiten har skadet beinet). Dermed er vi avhengig av å kalle inn reserver for å få til 3 lag a 3 personer. I tillegg er det noen hardhauser (f.eks Tom Arne Wollesund) som skal kjøre 6 timer i strekk.

Vi kommer tilbake til lagoppstillinga når reservene er funnet.

Siri og jeg tar det som ei hel helg, og reiser oppover på fredag og hjem søndag kveld. Det samme gjør Tom, samt Geir Ove Vikan og en kamerat. Vi har leid ei hytte i Flisa. Vikan og kameraten reiser ned på lørdag kveld, mens Hølje og Martin samt Ole Marius kommer på lørdag morgen, så her blir det folk og fart hele helga. Værvarselet er dog ikke det beste, med 5 grader og litt regn på lørdag.

Helga etterpå er det Gotland Grand National, så her går det slag i slag. Resultatet er altså (for min del) 3 løp på 8 dager, det har jeg aldri prøvd før. Jeg tar fri hele uka i mellom, kan jo tenkes det blir noe skruing. Uansett reiser Magne og jeg østover på onsdag morgen.