kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

01 juli 2018

Fantastisk moro på Rudskogen!

Av en eller annen grunn har jeg det veldig moro hver gang jeg er på Rudskogen. I fjor skrev jeg om dagen da alt stemte. Da var det litt snø, litt kaldt, litt søle osv. Men jeg var veldig fornøyd. I går var det ikke snø, ikke kulde og ikke søle, men jeg var fornøyd i går også! Løypa er en flott kombinasjon av fart og knot, traktorvei og røtter, stokkebruer og fjell, pukk og bakker opp og ned. Og moro! Veldig moro!
Ikke var det så veldig varmt heller. Dvs, det var sikkert 23-25 grader, men jeg tålte det forbausende mye bedre enn ved ca samme temperatur på Flittig. Men det var støv. Mye støv. Nesten så mye at jeg var litt redd for sikkerheten noen ganger. Ikke min egen, jeg slakker bare av på farta når jeg ikke ser. Men ikke alle er som meg. De fleste er vesentlig raskere, og har dermed mer å tape på å slå av i støvskyene.
Tre optimister før start (Foto: Magnus Hoel)

Jeg fikk en sørgelig dårlig start, jeg måtte tråkke to ganger på kicken og da var det bare ei grå sky foran meg. Det gjorde at jeg ikke kunne gasse på ut fra start slik de andre hadde gjort, jeg måtte føle meg fram inne i tåka. I tillegg hadde jeg glemt å ta på brillene, de sto bak fram på hjelmen. Dette gjorde at jeg måtte stoppe i veikanten etter 300m for å ta dem på, det var komplett umulig å kjøre i støvet uten briller. Så jeg begynte ganske skuffet, og tenkte at dette blir det ikke noe greie på. Men etter noen km så tok jeg igjen, og kjørte fra en kar. Artig! Så tok jeg igjen start nr 910, Caroline. Så tok hun igjen meg og kjørte fra. Så henta jeg henne inn igjen. Sånn holdt vi på. Hun tok meg igjen på startsletta etter noen runder, slik at jeg ble liggende i støvet bak. Men ved neste passering var det omvendt, og hun ble liggende i støvet. Men så begynte jeg å bli sliten, innså at her måtte det påfyll til. En tur i depotet for en halv banan og noen slurker solvarm Monster Energy, og vips, var hun borte. Jeg så henne ikke igjen før i depotet. Men veldig moro å ha noen å kjempe med i så lang tid. Resultatmessig blei det så som så, jeg kom på 11 plass bak Magne (9) og Steinar (10). Men Jon Svartdal kom på trdjeplass i vår klasse, og det var faktisk eneste Kongsbergfører på pallen denne gangen.
Pallen i Veteranklassen
Gasgasen gikk som den skulle (1) (Foto: Magne)

Team MetallOlsen (Foto: Magne)

Gasgasen gikk som den skulle (2) (Foto: Magne)

Start Elite / Junior / Senior (Foto: Magne)

Kvenna Foto (Foto: Magne)

Bodil var med (Foto: Magne)
Neste løp var Senior, Junior og Elite. Vi hadde to mann i Senior, Øystein og Magnus. Det starta bra, Magnus tok starten foran Øystein. Men Magnus ble kanskje litt for ivrig, eller løypa var litt for dårlig merka. Han kjørte ihvertfall feil inne i skogen, og måtte rygge ut igjen. Da hadde de andre selvsagt passert, og det var den ledelsen...
Magnus leder foran Øystein på vei inn i skogen for første gang

Etter hvert mista også Øystein plasseringa, og endte opp på fjedreplass, med Magnus på sjette. Begge mente de hadde kjørt bra, men jeg tror ingen av dem var 100% fornøyd med plasseringa.

Bilder: Magnus, Magne og meg selv. Flere av mine bilder finner du på Kvenna.piwigo.com
Resultater finnes  på mylaps.




Magnus kom på sjette




Øystein på fjerde i senior

Etiketter: , ,