kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

15 oktober 2019

GGN om ei drøy uke

Magne og jeg reiser som vanlig til Gotland. Det som ikke er vanlig, er at vi drar aleine. Bare oss to fra Kongsberg denne gangen. Men vi får klare oss som best vi kan. For siste gang skal begge stille i 50-59 klassen, neste år kjører vi i hver vår klasse. Værmeldinga er det for tidlig å bekymre seg for, men mye tyder på at det er noe vann i bakken der også.

Jeg skal skru litt før jeg drar, om ikke annet skal jeg pakke om potta (det er lydsjekk for alle sykler).
Ny Hebo hjelm er innkjøpt, samt ny Gasgasbukse. Så da håper jeg å være klar for avgang onsdag morgen. Så får det bli litt mer seriøs skruing når jeg kommer hjem igjen. Da skal gaffelen overhales, og trolig plasten byttes. Lagre skal smøres, både her og der. Jeg skal kjøre denne sykkelen en stund enda, så den må få en liten oppfriskning.
Apropos det, nå ser det jo ut til at 200-utgavene av Gasgas kan forsvinne i skyggen av Pierers overtagelse av Gasgas. Alt tyder vel på at det blir TPI motorer om ikke lenge, og der har neppe 200'n noen plass. Den som lever får se, men jeg frykter det verste når det gjelder endurosyklene, at de blir røde KTM i 2021. Det tror jeg faktisk kan bli litt vanskelig å selge. Så vi får håpe at de begrenser seg til Gasgas chassis med TPI motor eller KTM firetaktsmotor. Og det tror jeg faktisk er ganske salgbart.
Rosablogg! Jeg har fått meg ny hjelm (men måtte betale den sjøl)

Etiketter: ,