kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

01 januar 2020

Usedvanlig moro på Flittig

Eldre Gasgaskjører passerer en bekk
Årets (eller rettere sagt fjorårets, siden dette skrives første nyttårsdag) utgave av Hjulemoro på Flittig var særdeles vellykket sett med mine øyne. Jeg tror kanskje dette er det artigste arrangementet jeg har kjørt på den banen så langt. Og det hele kom av at løypa var så fin. Passe vanskelig, passe mye snø, passe mye is og frossen bakke. Til og med søla bar en sykkel fint, bare man så seg litt om før man valgte spor. Det var vanndammer der, men det var ikke nødvendig å bade i dem. Sykkelen fungerte også prikkfritt etter den store vinterservicen, så her gikk alt som det skulle. Om formen og tempoet også hadde vært bra da, så hadde alt blitt en suksess. Men der gjenstår det nok litt for min del.
Lite snø i terrenget
Det var som vanlig også hjulegrøt og andre ting man kunne nyte i depotet, men det hadde jeg ikke tid til. Jeg hadde min akkord som måtte oppfylles.


Det hele besto i 2 fartsetapper, ei kort og enkel, ei litt lengre, men heller ikke den var særlig vanskelig. Det hele skulle kjøres 6 runder (altså 6 korte og 6 lange etapper) på to timer, ingen respitt. Asbjørn opplyste på førermøtet at ingen fikk kjøre ut på den siste lange etter 14:50.  Stor var derfor skuffelsen når jeg kom fram 14:45 og de hadde stengt andre fartsetappe før jeg fikk kjørt den for sjette gang. Jeg hadde nemlig regna meg fram til at jeg kom til å rekke det. Jeg klagde til Asbjørn, og hans respons var "Jo, men du har vel hatt det moro?" Jo, Asbjørn, det hadde jeg hatt. Veldig moro! Og det fortalte jeg selvsagt også. Så, etterpå var det premieutdeling  med pokaler til de beste og gaver til alle frammøtte. Sjøl endte jeg opp med ei t-skjorte fra Agm-shop.no. Håvid Engmark var nok den som fikk best uttelling her, han fikk to nye Mitas piggdekk. Han vant dem for å ha de to likeste etappetidene, fordekket for første etappe (den korte) og bakdekket for den lange etappen. Håvid vant altså begge! Imponerende jevn kjøring.
Roms Dal var eneste bror Dal

Dette var altså et etappeløp, forenklet til og med. Vi starta en og en, og det var ganske lite trafikk og forbikjøring ute i løypa. Jeg ble selvsagt forbikjørt noen ganger, men ikke så veldig ofte. De veldig raske tok nok lange pauser og spiste grøt osv, mens jeg kjørte hele tida. Jeg la jo merke til både Mikkel Mikkelsen og Becker'n, de dro forbi meg i et voldsomt tempo der det var relativt god plass. Og nettopp disse to stakk av med det to første plassene i seniorklassen,  Mikkel 4 sekunder før Anders.
Ingar, her med to gode tomler
En annen jeg la merke til, var Ingar Fjellheim. Han hadde vært uheldig og satt ved siden av sykkelen og prøvde å kjøle ned en veldig vond tommel etter en krasj. Enden på det hele ble en tur på legevakta og gips. Så skal det opereres, men det har jeg ikke hørt hvordan har gått. Vi ønsker god bedring!

Mikkel vant!
Vi var ganske mange fra NMK Kongsberg, men Øystein rakk aldri å legge om til pigg. Steinar Tingvoll og Jon Svartdal kjørte sammen med meg i veteranklassen, men Steinars transponder svikta. Dermed synes han ikke på resultatlista. I klassen under 40 år var Magnus Hoel og Nils Nedberg med. Nils kom på andreplass, mens Magnus fikk kjørt bare en runde før han kjørte av kjeden. I klassen 40-50 år var det Jørn Tore som gjorde det best av våre, han kom på femte. Kjetil Klausen kom på sjette, med uheldige Ingar på åttende. Ingar var veldig fornøyd med egen kjøring og tempo, han hadde det veldig moro fram til krasjen.

Alle bilder er stjålet fra Flittigs facebook side, alle er tatt av Siri Sørhaug.
Resultatene finnes på bedretider.net

Etiketter: ,