kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

31 juli 2020

Snart NM!

I helga er det NM på Jevnaker. Becker'n reiser om et par timer (dvs fredag formiddag), jeg kommer etter i kveld eller i morra tidlig. Vi to utgjør Becker'n Enduros team denne gangen. Det er kun anledning til å ha med seg en ledsager (pga pandemi), og jeg var den heldige. Jeg gleder meg, å se topp racing fra innsida av et av toppteamene er alltid moro (men også slitsomt).

Jeg skrev en uhøytidelig forhåndsomtale som ble publisert på nmfsport.no på onsdag, der valgte redaktøren å bruke en bilde av meg som frontbilde. Ikke helt min greie å stå i front, men jeg står det vel over. Les den, så får du se hva noen av de beste tenker om helgas løp.


Uansett, NM er veldig åpent i år, kanskje spesielt i junior og seniorklassene. Det blir moro å se hvordan det utvikler seg gjennom lørdagens mange etapper. Søndagens rundt-og-rundt løp er jeg mer skeptisk til. Banen er trang, og det er mange om beinet. Jeg er er redd det kan bli trangt og litt utrivelig, men håper selvsagt på det beste. Men Jevnaker MK er erfarne arrangører, de arrangerte NM på samme bane i fjor. Regner med at de tar med seg erfaringene derfra og at de løser det på en god måte.

Anders stiller med flunkende ny Beta RR300. Han har såvidt vært en tur innom RG3 og justert demperne, men forøvrig er sykkelen ganske urørt. Han er veldig fornøyd med den så langt, så jeg tror det blir bra. Anders har benyttet anledningen til gjøre ferdig div andre prosjekter i sommer, så det har vært mindre fokus på enduro enn tidligere år. Han er uansett godt trent og stiller kanskje med litt lavere forventninger til seg selv enn vanlig. Det er ikke sikkert at det er noen ulempe, vi får se hva listene sier på søndag ettermiddag.

Det er et par uvanlige deltagere i seniorklassen. Finske Eero Remes kommer, han er ikke noen smågutt i denne sammenhengen. Han er 3x verdensmester. Regner ikke med at noen kan måle seg med ham. Even Heibye stiller også. Han er heller ingen hvem som helst, og burde ha gode muligheter i Jevnakers relativt raske løyper. Ifølge det jeg fant på facebook, kan verken Remes eller Heibye bli norgesmester, da de ikke kjører for norsk klubb. I får se hva søndagen bringer. Antar at Heibye gjerne vil være norgesmester om han skulle vinne.

Foruten Anders stiller også 2x Wollesund, Jørn Tore i senior og Tom Arne i veteran. Det er bra! Vi ønsker alle lykke til.

Etiketter: , , , ,