kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

18 juni 2020

Andreplass i klubbløpet!

Jeg satte ny pers i klubbløpet på Lampeland i går. Kom faktisk på andreplass selv om det var mer enn to deltagere i klassen. En helt ny og spennende opplevelse for meg.
Varm og sliten bestefar på vei mot suksess

Været var varmt, løypa var ny og stemningen var god. Løypa fortjener skryt. Tom og Tom Arne hadde brukt noen timer i skauen og funnet på mye nytt. Jeg likte det!
Jeg var aktivitetsleder når 65cc og 85cc kjørte, så hadde lite tid til forberedelser for min egen del. Jeg hadde tatt med meg den gamle Airhoh Aviator hjelmen min, den er den luftigste jeg har. Men 2 min før start gikk det opp for meg at jeg jo har demontert drikkeslangen fra den, så sto valget mellom å kjøre med luftig hjelm og fomle etter slangen fra Camelbaken hele tida, eller en litt tettere hjelm og kunne drikke vann uten trøbbel. Jeg valgte det siste. løp tilbake til bilen og bytta hjelm. Heldigvis var jeg fortsatt aktivitetsleder, så starter Tormod måte vente til jeg var tilbake og ga klarsignal.
Totalvinner Becker'n

Starten gikk, og junior og seniorklassene dro av gårde. Vi i veteranklassen sto igjen og venta på neste start som gikk noen få sek etter. Jeg fikk den verst tenkelige starten, hadde glemt å skru på bensinkrana! Så dermed var jeg 200m etter de andre allerede før det hadde gått et minutt. Kjørte aleine inn i skauen, men tok igjen Christian Berg halvveis inn i runden. Så gikk det slag i slag, eller rettere sagt runde for runde. Becker'n passerte, Aleksander og Øysten passerte. Gang på gang. Mange andre også. men jeg tok faktisk også igjen noen, så stemningen inni hjelmen steg etterhvert noen hakk. De samme gjorde temperaturen inni der. Jeg drakk vann, men ble urimelig sliten etter som rundene rulla på. Plutselig fikk jeg se Magne foran meg i løypa. Overraskende! Jeg tok ham igjen og passerte. Skulle jeg klare å unngå sisteplassen (som er min vanlige posisjon i det selskapet) ? Så passerte Steinar meg. Humøret sank litt. Altså hadde han tatt meg igjen med en runde... Men ikke lenge etterpå så jeg Steinar igjen. Da klarte jeg å ta ham igjen og passere. Jeg stirra intenst etter Tormod og målflagget hver gang jeg kom mot mål, men huff, det var enda en runde i varmen. Og enda en... Men så, til slutt var det over. Lenge siden jeg har vært så sliten!
Tom kunne være fornøyd, både med løypa og egen innsats















Jeg fikk slept meg bort til bilen og Siri helte ei flaske vann over hodet mitt. Sakte men sikkert kom jeg meg igjen. Så, når bevisstheten vendte tilbake, viste det seg at Steinar hadde vært i depotet for å kjøle seg ned. Ergo hadde han ikke tatt meg igjen med en runde, og jeg hadde slått både ham og Magne i klubbløp! Det er som sagt første gangen.

Jacob Linstad, 85cc
I seniorklassen ble det favorittseier til Becker'n, en andreplass til Øystein og tredje til Magnus. Tom kom på fjerde foran Per Erik.
Junioroppgjøret endte med overraskende seier til Robin Martinsen, Aleksander på andre. Jon vant vetaranklassen.
Magnus Fjeldheim, 85cc
I 65cc og 85cc var det ikke tidtaking, men alle 4 (Magnus, Jacob, Jakob og Storm) så ut til å kose seg og alle kjørte veldig bra. Jeg var litt engstelig på forhånd om 85cc løypa i skogen skulle være for vanskelig, men de klarte den helt uten noe trøbbel. Flinke gutter!
Ekte idrettsglede! 65cc premieutdeling

Tusen takk til alle som hjalp til med å gjennomføre årets første klubbløp!

Alle bilder: Christian Otnes, livredd.info
Alle resultater: Erik Sletholt, på mylaps 

Etiketter: , , ,