kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

09 oktober 2014

Snart drar vi til Gotland

Nå er det bare to uker igjen til GGN.
Det blir ikke noen busstur til Gotland i år, så da blir det å kjøre Transporter isteden. Det er 61 mil til Nynäshamn, men det går sikkert bra bortover. Hjemturen tror jeg blir slitsom. Vi er gjerne ikke helt på topp etter nesten 4 timer i søla dagen før. Men vi får bytte på å kjøre så kommer vi nok vel hjem.
Som før er det Tom og meg som representerer Kvenna Racing. I tillegg skal Nils, Kristian og Magnus Hoel være med. De har ferge på torsdag.
Tom og jeg var litt seint ute med bestillinga av ferge. Dermed endte vi opp med fergebilletter på onsdag 22.10. Det betyr at vi får hele torsdagen i Visby eller til å besiktige løypa. Innsjekken åpner først på fredag. Fint å ha god tid, men vi må jo ta enda en ekstra fridag fra jobben.
Som vanlig varer løpet i 3 timer. Men man blir jo ikke flagga av før man kommer til mål, så i praksis kan det bli nesten 4, avhengig av rundetid.
I år er det seeding av starten, tidligere resultater bestemmer startnr og posisjon. Tom og Nils starter i første rekke (led 0) i sin klasse! Jeg starter i led 3 og Kristian og Magnus starter i led 4 (bakerst).
Klassene under 30 år og over 50 år starter sammen så alle vi fra Kongsberg starter kl 0840.
I praksis vil det si at jeg ikke ser noe til Tom eller Nils før de tar meg igjen med en runde mens Magnus og Kristian kjører forbi meg i løpet av de første minuttene (eller på startsletta).
Mitt mål for årets GGN er å kjøre fortere enn i fjor. I fjor kjørte jeg 4 runder.  Det blir neppe fler runder i år, men jeg håper å kjøre på under 3:20. I fjor brukte jeg ca 3:45.
Jeg regner med at de 4 andre kjører 5 runder så sant de ikke får trøbbel. Kristian har hatt trøbbel begge de to siste årene, men nå får vi håpe alt er i orden.
GGN er noe for seg sjøl. Selve løypa er grei nok, men som regel veldig glatt og sølete. Den er drøyt 2 mil lang. Men med over 2000 deltagere blir det allikevel en deltager for hver tiende meter i snitt rundt hele løypa. Trangt med andre ord. Faren for å hekte / dulte borti noen andre er så godt som 100%. Jeg har ihvertfall gjort det alle ganger så langt. Som regel går det greit, men av og til krasjer man...