kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

22 juni 2016

For en gjeng!

Jeg har vel nevnt tidligere at Kvenna Mekaniske har fått nytt verksted. Vel, nytt og nytt fru Blom. Det er en bygning fra rett etter krigen som far og onkel Ola satte opp. 100m2 i to etasjer. Mekanikk nede, snekkerverksted oppe. Etter at onkel Ola ble for gammel ble vedlikeholdet så som så. Nå har jeg tatt over ansvaret og reparerte den ene sida av taket i løpet av de to forrige somrene.

Tom (bak pipa), Ruth
og Even reparerer råttent tak

I sommer hadde jeg tenkt å bruke ferien på den andre sida. Min venn Didrik er snekker og mente at det burde vi kunne gjøre på ei helg(!). Jeg brukte altså to somre på den andre sida. "Jeg hjelper deg, så tar vi det på ei helg i juni" sa Didrik. Ja vel? Jeg hadde ikke så mye tro på at det ville være mulig, men jeg fikk med meg Fredrik og Even pluss Jonny, en kollega fra FMC.
Hovedpersonene bak dugnaden.


Didrik og jeg begynte kl 8 lørdag for to uker siden. Ved nitida kom Magne! Litt etterpå kom Ruth og Tom! Vår gode nabo (og nybakt pappa!) Mattias kom og tilbød billig utenlandsk arbeidskraft. Og sånn fortsatte det. Luringene hadde arrangert "Kvenna Dugnad" bak min rygg!

Etterhvert jobba Fredrik, Even, Sonja, Christian Otnes, Becker'n, Magne, Tom, Ruth, Jonny, Didrik og Mattias og jeg ute. Siri jobba inne og kunne tilby både brødmat til lunch og Chilli con hval til middag. Nora og Amanda var også på plass.
Sonja, Christian, Mattias,
Magne og Didrik på stillaset


De siste reiste hjem ved 10-tida på kvelden. Da hadde vi bytta ut deler av bordtaket, deler av sperrene og lagt opp sutak og sløyfer samt noen nye lekter. Altså tett tak på en lørdag. I tillegg var pipa reparert av en ekte murer, og takstige montert. Dessuten var det rydda en del kratt rundt veggene. Bra jobba!
Familiemiddag


Fredrik og jeg la opp resten av lektene dagen etter. Siden har det gått slag i slag med meg, Fredrik og Even. Nå er plater, pipebeslag, vindskier og takrenner på plass. Takrennene tok Even og jeg på mandag.
Jonny, Didrik, To, Magne
 og Ruth nyter hval.


Hva sier man om sånne venner? Jo man sier at det varmer en i hjertet å ha sånne venner. Jeg ble både overraska og veldig glad / rørt over at folk stiller opp for meg på den måten.

Foto: Siri.
Ferdig tak!

Tusen takk til alle sammen!

2 Comments:

At 01 juli, 2016, Blogger Beckern said...

Flott initiativ av Didrik! Det Skulle jo bare mangle for en som hjelper alle andre! 😄

 
At 01 juli, 2016, Blogger Beckern said...

Flott initiativ av Didrik! Det Skulle jo bare mangle for en som hjelper alle andre! 😄

 

Legg inn en kommentar

<< Home