kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

12 juni 2016

Suksess på Flittig, Becker'n vant!

Løpet på Flittig i går var det morsomste jeg har vært med på så langt på den banen. Det var tørt og fint (litt støvete på sanda) og ganske enkelt å kjøre. Jeg tror alle hadde det moro, jeg hørte ihvertfall ingen klaging verken før eller etterpå. Banen var drøyt 5km lang og besto av crossbane (sand), rallycrossbane (sand og asfalt), grustak, gras, skog, fjell, røtter, stein, oppover og nedover. Kort sagt det meste norsk natur har by på. Lite søle og vann i år, men nok til å bli litt våt på beina.

I forhold til tidligere år følte jeg at jeg hadde suksess siden jeg klarte å kjøre 2.5 timer uten å måtte hvile. Jeg var riktignok en kjapp tur i depotet etter ca 1,5 timer. Jeg gjorde dette for å fylle bensin, banan osv, mest for å sikre meg at jeg ikke gikk tom mot slutten. Jeg syntes jeg fikk ganske bra tak på å kjøre i sanda etter hvert, det har jeg slitt med tidligere. Jeg ble selvsagt sliten, men ikke verre enn at jeg kunne fortsette å kjøre. Jeg tryna et par ganger, den ene gangen selvsagt med høyre radiator rett oppå en fin, rund stein. Jaja. Skulle ha kjøpt noe fra Bulletproof Designs, men har utsatt det (for lenge). Men jeg tror radiatoren fortsatt er tett, så det får gå.
Det var 55 mann med (men dessverre ingen damer). Alle klasser startet sammen. C klassen kjørte 1.5 timer, vi andre 2,5. Resultatmessig var det omtrent som det pleier for for min del, men jeg hadde da en bak meg i veteranklassen. Jeg kom på 48.plass av de 53 som skulle kjøre 2.5 timer.

I den andre enden av skalaen var det tett fight mellom Becker'n og Alexander Nyberg. Anders tok starten og leda de 7 første rundene. Så gikk han i bakken med et smell og det tok litt tid før han var på beina igjen. Han måtte slå over på reserven etter ca fem kvarter, og inn for å fylle. Alexandra var depotslusk og sørget for bensinfylling. Disse to tingene tok såpass tid at Alexander tok teten, og holdt den helt til han sjøl krasja i sisterunden. Det hele endte med at Anders vant med 1 min 45 sek. Han fikk dessuten 3000 kr for beste rundetid, satt i første runde. Det kommer nok godt med, det er bare 14 dager til neste EM runde i Romania. Gratulerer!

I breddeklassen under 40 år var det Kristian Felix (min sjåførkollega fra turen hjem fra Portugal) som tok seieren. Han vant foran Tor Øyvind. Her kom Magnus Hoel og Nils på sjette og sjuende. Denne gangen var det altså Magnus som vant duellen, men det var bare 28 sekunder som skilte.

I breddeklassen 40-50 tok Robin Holmes andreplassen med Peer Bakke på sjuende og Ole Fjæstad på 15.

I veteranklassen kom Steinar på femte og jeg på sjette.
Bilder har jeg ikke å by på, men resultatene er jo på mylaps som vanlig.

Etiketter: ,