kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

10 februar 2017

Første norgescup i morra

Tom og jeg  må stå opp tidlig i morra. Vi reiser til Haslemoen kl 0600. Mitt løp (veteranklassen) starter kl 11, og det går jo fort drøye tre time å kjøre dit. Tom var hos meg i går kveld og satte den nye 150'n inn i bilen. Jeg var så trøtt i går at jeg ikke fikk gjort sykkelen ferdig. Så jeg må koble opp holkevarmen i kveld, men ellers er jeg klar.

Veterankjørerne fra Kongsberg er litt færre enn vanlig, både Magne og Tom Arne er ute med skade. Så det er bare Jon, Steinar og meg som er påmeldt.

Tom stiller i senior, det samme gjør Kjetil og Hølje Aas Folsland.

Øystein kjører elite i år, men er vel ikke så veldig fan av tretimersløp. Men jeg tror Øystein vil gjøre en god figur uansett. Han vant jo norgescupen i B1 og senior de to siste årene, og forrige gang han kjørte elite gikk det også veldig bra.

I breddeklassen er det Alexander Østenengen og Pål Vaarala som skal sørge for heder og ære til NMK Kongsberg.

Det er meldt 7 til 10 kuldegrader i morra, så da får vi håpe det ikke blir noe mer enn det. Det kan jo gå ganske fort der, så kaldere enn -10 er ganske vanskelig å beskytte seg mot.

Både Øystein, Tom og jeg har holkevarme, noen har også muffer. Så med hendene går det bra. Da er det ansikt og føtter som gjenstår. Jeg har kjøpt inn kuldetape (sånn som langrennsløperne bruker når det er ekstra kaldt) og tenkte å teste den hvis det blir veldig kaldt.