kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

15 februar 2017

Vinner av Buskeruds fylkesidrettspris

Vi (dvs Anders, Simen, Anne og meg) var på Fylkeshuset i Drammen når Anders fikk årets fylkesidrettspris. Vi andre så på, Anders var midtpunktet.
Anders og Sissel Hovland

Han var i godt selskap, Buskerud fylkeskommune stilte med Roger Ryberg (fylkesordfører) og andre fra fylkestinget. Kongsbergs ordfører var også på plass, sammen med ordførere fra andre kommuner. Det var ulike politiske ledere fra fylkestinget som delte ut de ulike prisene. Idrettsprisen ble del ut av Sissel Hovland, leder av utvalg for kultur, idrett og folkehelse.

Det ble delt ut priser for mange ting; Årets Lærling og Årets Lærlingebedrift, Idrettsstipender, Kulturstipender, Årets Gründer, Årets idrettsanlegg og Idrettspris og Kulturpris.


Med pigg på marmor
Anders og Simen kjørte (som alltid) kassebil. Anne og jeg kjørte for oss sjøl. Grunnen til kassebilen var at de hadde med to sykler, en av de nye endurosyklene og en trialsykkel. Endurosykkelen sto inne i foajeen under hele arrangementet. Jeg regner med at dette var historiens første endurosykkel med piggdekk på marmorflisene i fylkestinget?

Roger Ryberg. Bak: Kari Anne Sand
Det var en liten mingle-stund før det offisielle programmet begynte. Anne og jeg nøt et glass Mosell og noen små kanapéer.

Trialsykkelen ble benyttet til å kjøre en liten oppvisning (fortsatt inne i fylkeshuset). Anders kom inn fra fortauet (gjennom den vanlige inngangsdøra) og kjørte opp trappa til fylkestingsalen, hvor han parkerte rett utenfor salen og satte seg (i fulle kjøreklær) inn sammen med alle andre pyntede mennesker.

Inne i fylkestingsalen var det et høytidelig program med stram regi. I løpet av en time var alle prisene delt ut, takketaler holdet og hornmusikk spilt.

Takk for at jeg fikk være med!

Hele seansen kan sees på fylkets web-tv kanal Becker'n kommer på ca 48:20.
MIne andre bilder finnes på min piwigo fotoside

En stolt mor nyter sin kanapé

Inn døra
Og opp trappa
Det synlige beviset

Etiketter: