kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

08 juni 2017

Hektisk i endurobransjen

Av en eller annen grunn klumper norske enduroløp seg på kalenderen. Nå har det ikke vært løp siden NC2 på Rudskogen i mars, nå kommer det to på rappen. Så er det vel pause til over ferien. Så da er det jo bare å melde seg på, da.
Først ut er Flittig Grand National (Flott navn!) på lørdag. Siden det har regnet jamt og trutt i et par dager nå regner jeg med at sølenivået er passelig ute i skogen der, og at støvplagen er under kontroll.
Både Steinar, Magne og jeg er påmeldt, så vi får se om jeg klarer å holde følge med noen av den denne gangen. Jeg var ganske nær Steinar på Rudskogen, men på klubbløpet på Lampeland var begge langt foran meg. Det er p.t. 16 stk i veteranklassen, så vi er pr akkurat nå løpets nest største klasse, en mindre enn den eldste breddeklassen (!). Jeg vet ikke om det egentlig er noe godt tegn, det burde jo vært mange i de yngre klassene hvis enduro skal vokse som idrett.

Neste helg er det Solørsliter'n, NC3. Det er alltid moro på Haslemoen, så det gleder jeg meg til. Bildet på plakaten viser noen stokker jeg ikke har sett før på Haslemoen. Det pleier å være ganske lettkjørt løype der, men det er jo mulig de har funnet på noe nytt. Det ser ut som om de har lagt på en halvtime på kjøretida, 2.5t for oss og 3.5t for eliteklassene.


Etiketter: