kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

06 juni 2017

Klubbløp mx

Som nevnt var det klubbløp i cross i dag. Veldig moro! Mer moro enn jeg venta, jeg var jo ganske skeptisk på forhånd siden jeg ikke hadde vært på crossbanen siden i fjor. Resultatmessig gikk det nok som forventet, jeg ble sist i begge heat i min klasse. Men jeg kjørte fortere i andre heat enn i første, så en viss positiv utvikling kunne spores.
Arrangementet ble litt forsinka i starten pga lang kø i innsjekken. Til gjengjeld fikk vi som ble stående i køen et kort ekstra treningspass. Men arrangementet gikk knirkefritt når det først kom i gang, all ære til funksjonærstaben.
Det var masse folk og det er jo veldig fint. I følge speedhive var det 49 stk med, og i tillegg kommer alle på lillebanen. Mao, kanskje 60 deltagere?
Tre damer, det er lenge siden dameklassen har vært såpass stor.
9 veteraner, heller ikke dårlig. Det fylles stadig på med nye femtiåringer, nye i år er Roger Sundet, Peer Bakke og Jean-David Holmes (og kanskje flere). Alle disse holder jo et skapelig tempo på crossbanen, men det gjør jammen Knut Bratlie 67(?) år også.
Se resultater her
Martin Fredriksen kjører ordentlig fort i juniorklassen, det er det forresten fler som gjør. De 4 første i de åpne heatene var juniorer. Men Magnus Hoel vant begge heat i seniorklassen, gratulerer! Ikke dårlig på endurosykkel.