kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

28 februar 2020

250 timer med 2015 modellen

Tom Arne og jeg var på Lampeland i går kveld og kjørte i mørket. Ikke så lett som på lørdag, i går var det kaldt og alle sporene var steinharde. Ikke var det noen som serverte pølser heller, men bål hadde vi.
Det var nesten så skaren bar syklene, ihvertfall i nedoverbakker og der man ikke ga gass. Så vi slapp oss ned den bratte veggen, men baki der ned mot elva var det mye snø og dårlig bæreevne. Det var et slit å komme opp igjen, så det ble med den ene turen. Resten av kvelden gikk rundt og rundt i sporet fra lørdag. Alt i alt en fin og slitsom trening.

Når jeg kom hjem så jeg at timetelleren står på 250,3. Den telleren satte jeg på når jeg kjøpte sykkelen høsten 2015. Sykkelen har tjent meg vel, og med den nåværende situasjonen hos Gasgas så tyder alt på at dette er en sykkel jeg kommer til å holde i drift i noen år til.

I grove trekk har jeg gjort dette, i tillegg til vanlig vedlikehold

  • Bytta plastsett en gang (nå i vinter)
  • Bytta stempel 2 ganger (ca hver 100. time) Bruker S3 stempel
  • Bytta setetrekk 3 ganger.
  • Bytta til en mer fancy Reiger bakdemper (funnet brukt i Tyskland)
  • Satt inn Rekluse, bytta noen deler etter nesten 250t
  • Satt på Twisted Engineering styret som jeg kjøpte til den gamle Gasgasen. Dette styret har sikkert gått 350 timer, og er nesten like fint.
  • Satt på Öhlins S3 styredemper (funnet billig på ebay, kjøpt fra Litauen)
  • Slitt ut Talon fothvilerne fra den gamle, satt på S3 fothvilere
  • Satt på T-Lock foran (1 hjul) og bak (2 ulike hjul). Dette er helt supert å kjøre med, men litt plundrete å drifte.
  • Satt på Lectron forgasseren jeg kjøpte til den gamle. Denne forgasseren har nok gått minst 450 timer nå, men funker fortsatt helt som den skal.
Nyinnkjøpt, blank og fin i pelsen
Fire år seinere, noe mer lurvete
Nytt plastsett i vinter
Siste oppdatering: Nytt seterekk

Etiketter: