kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

30 januar 2020

En liten dreie / fresejobb til Paiolo verktøyet

Som nevnt tidligere viste det seg at jeg faktisk er innehaver av spesialverktøy for Paioligaffel type RSU43, trolig er det ikke mange andre av disse verktøyene i Norge. Så hvis noen trenger å låne, ta kontakt.

Den viktige enden
Hovedvektøyet er er en 45 cm lang pipe med to parallelle flater med 32 mm avstand. Pipa har et 10mm hull i andre enden, for en tverrpinne. Denne pinnen fikk jeg tydeligvis ikke med når jeg kjøpte kittet. Jeg kunne jo bruke hva som helst til å vri denne pipa med, men jeg tenkte jeg skulle sette på en 1/2" firkant slik at jeg kan bruke momentnøkkel når det monteres igjen.
Dagens dreiejobb

Ergo kjøpte jeg ei passende (25mm) pipe på Biltema, dreide den opp innvendig til passende diameter og boret et 10mm hull på tvers. Så lagde jeg en låsepinne.

I full lengde
Montert

Etiketter: ,

3 Comments:

At 03 november, 2021, Anonymous Anonym said...

Hello,

I am trying to remove the cartriges on my Bimota YB9 (with the RSU43 forks), and I am trying to find the right tool! I am happy I came across your site!
Can you tell us the outside and the outside diameter of the end with the two parallel sides? Whats the diameter and the thickness of the pipe itself?

Best regards from Greece,

D. Arsenakis

 
At 03 november, 2021, Anonymous Anonym said...

Hello,

I am trying to remove the cartriges on my Bimota YB9 (with the RSU43 forks), and I am trying to find the right tool! I am happy I came across your site!
Can you tell us the outside and the inside diameter of the end with the two parallel sides? Whats the diameter and the thickness of the pipe itself?

Best regards from Greece,

D. Arsenakis

 
At 04 november, 2021, Blogger Anders said...

Outside diameter is 37.8mm. Inside diameter is 25. The Long pipe is 26mm outside and 15mm inside. The overall lengt is approx 450mm.

Hope this helps. Please feel free to contact me at Anders @ kvenna.net if you have further questions. I have some Paioli documentation.

 

Legg inn en kommentar

<< Home