kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

06 mars 2020

NC1 på søndag

Lunner er glade i søndagsløp. Og de passer på å legge vinterløpene sine til dager som passer spesielt bra for damer. Første vintercup var på morsdagen, andre (og NC1) er på kvinnedagen. Og kanskje det er derfor det er påmeldt 6 damer? Det er veldig bra!

Så løpet på søndag har to funksjoner; det er andre og avsluttende runde i Lunner vintercup, det er første runde i NorgesCupen. Dermed kan vi jo vente en stor samling pokaler, de skal sikkert dele ut premier både for løpet og for vintercupen sammenlagt. Dette er jo ikke noe jeg merker så mye til, det pleier ikke å komme så mange pokaler min vei :-)

Pr nå er det 73 påmeldte, omtrent like mange som på løpet i februar. Og det løpet var jo veldig moro, det er ingen grunn til at løp nr 2 skal bli noe dårligere. Det er meldt et slags vintervær med kuldegrader om natta og nedbør utpå dagen.

Jeg forstår ikke helt hva de vil med breddeklassen som skal kjøre bare 1.5 time. Er dette den nye C / rekrutteringsklassen, tro? Bredde kjører for seg sjøl, mellom ungdom (4 ulike klasser, 4 deltagere) og oss som kjører NC (Damer, Senior, Junior, Veteran).

Herfra blir det 2x Wollesund, Terje Edvardsen, Knut Einar Pedersen, Bjørn Sønstebø og meg selv. Og så Pål Anders da, han kjører også for NMK Kongsberg.

Aleksander Kalbekkdalen (Notodden) vant det forrige løpet. Jeg håper han klarer å gjenta den bragden. Peder'n (Sveaas) stiller i Senior som forrige gang, men Pål Vaarala er ikke påmeldt.

I veteranklassen er det 13 påmeldte, forrige gang var vi 14. Jeg kom da på 12. plass. Det er ikke mange av de andre jeg har noen sjanse til å kjøre fra, verken i veteran eller de andre klassene nå som bredde ikke kjører sammen med oss. Så vi får se. Målet er som vanlig å fullføre uten å komme på sisteplass. Men jeg er redd akkurat det siste kan holde hardt.

Så da er det bare å lade transponderen, smøre kjeden og fylle tanken.
Jeg gleder meg!

Etiketter: ,