kvenna.net

En blogg om folk og maskiner i Kvenna Racing & Kvenna Mekaniske.

10 mars 2020

Trenger du en speedwaysykkel?

Fra Kongsberg Speedweekend 2006
Eller kanskje en trialsykkel?

Jeg har gjort noe som ikke akkurat er vanlig kost her i huset; jeg har lagt ut, ikke en, men to motorsykler til salgs på finn! De er jo 100% ukurante og begge er nok en slags prosjekter for spesielt interesserte, men læll a gitt, som vi sier i Sandsvær. Å selge sykler er fæle saker, derfor driver jeg vanligvis ikke med slikt. Og enda tror jeg at jeg skal hekte sammen min 2006 Gasgas EC200 og legge ut den også i løpet av våren.

  1. Speedwaysykkelen ønsker seg et nytt, godt hjem hvor den tas vare på og brukes til det den er laget for: racing! Jeg har hatt mye moro med den, men de siste årene har den bare stått ubrukt i låven. Så nå har du sjansen! Slå til! Speedway er en fin sport for folk med mye mot og fartsglede.
  2. Videre har jeg lagt ut en Fantic K-Roo 50. Dette er familiens trialsykkel nr 2. Den første var en 1986-modell som ble solgt i juli 2015. 

Både Nora og Even hadde noen år på trialsykkel, men innen Fredrik ble gammel nok var jeg utslitt som motorsportsfar. Da ble det ei ganske lang pause før Fredrik som 13-14-åring fikk en Monark 125 crosser, og siden kom familiecrosseren (RM125) vår vei. Og, som de sier, er resten historie. Siden har det vært motorsport på hobbynivå for hele familien. Jeg håper og tror at det har vært til glede for alle.

Etiketter: , ,